نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 10:58

مجوز پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در خلیج فارس صادر شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با هدف استفاده از ظرفیت خلیج فارس تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ۹۰ هزار تن ماهی در سال صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۵۶ قفس پرورش ماهی در سواحل استان مستقر شده است و ۴۶ قفس نیز در حال آماده‌سازی است که به‌زودی در دریا نصب می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان ۱۱ هزار تن است، عنوان داشت: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه سی باس است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع پرورش میگو در استان افزود: تولید میگوی پرورشی امسال از ۳۹ هزار تن فراتر رفت و اکنون ۲۱ مرکز تکثیر لارو میگو در استان فعال است که در این مراکز سالانه افزون بر 2میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و در اختیار مجتمع‌های پرورشی در استان و سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی از فعالیت ۷ مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان خبر داد و بیان داشت: پرورش جلبک، زالوی دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با ساخت، توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت پنج زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان است.

این مقام مذکور از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان در بنادر استان به ۲۰۰ هزار تن در سال خبر داد و ابراز کرد: سالانه ۶۲ هزار تن آبزیان در استان صید می‌شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052132

مهمترین اخبار ایران و جهان: