نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 17:49

اعزام ۱۰ هزار و ۲۸۸ نفر به اردوهای راهیان نور از استان مرکزی

اراک- معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی از اعزام ۱۰ هزار و ۲۸۸ نفر به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد گودرزی ظهر شنبه در مراسم روز ملی راهیان نور و تجلیل از خادمین شهدای استان اظهار داشت: جهاد تبیین یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اردوهای راهیان نور مصداق بارز جهاد تبیین است و با توجه به اهمیت این مسئله از سال گذشته رویکرد اردوهای راهیان نور و برنامه‌های آن جهاد تبیین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان یک فناوری نقش مهمی در ارتقای اقتدار کشور داشته و یکی از مهمترین اقدامات در اردوهای راهیان نور معرفی الگوهای کامل برای جوانان است.

وی با تشریح آخرین اقدامات استان در خصوص برگزاری راهیان نور گفت: در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور در استان مرکزی اعزام‌ها از اردیبهشت ماه آغاز شده و این استان امسال از نظر اعزام افراد به اردوهای راهیان نور جزو استان‌های برتر کشور است و ۱۰ هزار و ۲۸۸ نفر امسال از این استان به راهیان نور غرب و جنوب اعزام شدند.

گودرزی افزود: ۲۷۰ دانشجو و یک هزار و ۲۵۱ نفر عمومی امسال به راهیان نور غرب و چهار هزار و ۷۰ دانش آموز شامل یک هزار و ۳۵۰ دانش آموز پسر و ۲ هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز دختر، ۲ هزار و ۷۴۵ دانشجو و یک هزار و ۸۵۲ نفر عمومی نیز به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام شدند.

وی ادامه داد: با اعزام این افراد به اردوهای راهیان نور ۴۱ هزار نفر روز امسال از استان به این اردوها اعزام شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: سه اردوگاه در خرمشهر، اهواز و اندیمشک متعلق به استان مرکزی است و امسال برای نخستین بار کاروان ریلی راه آهن اردوهای راهیان نور از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی گفت: اردوهای راهیان نور با اعزام از طریق راه آهن از چهار روز به ۲ روز کاهش می‌یابد که این مهم افزایش اعزام افراد را به این مناطق به همراه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان امسال برای اعزام راهیان نور از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هزینه شد، گفت: ۱۱ میلیارد تومان این منابع مالی برای غذا و پذیرایی هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲ میلیارد تومان از این اعتبارات از طریق خودیاری دانش آموزان و بقیه توسط سپاه روح الله استان مرکزی تأمین شده و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های استان با سپاه روح الله، افزایش اعزام افراد به راهیان نور را به همراه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086676

مهمترین اخبار ایران و جهان: