نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 00:26

روسیه بیش از ۵۲تُن کمک های بشردوستانه در سوریه توزیع کرد

یک مقام ارتش روسیه اعلام کرد که این کشور برای نیازمندان زلزله در سوریه ۵۲.۵ تُن کمک های بشردوستانه سازماندهی و توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرده است که ارتش روسیه برای نیازمندان زلزله در سوریه ۵۲.۵ تُن کمک‌های بشردوستانه سازماندهی و توزیع کرد.

این مقام روسی جزئیات بیشتری از نحوه توزیع و امدادرسانی این کمک‌ها در سوریه را اعلام نکرده است اما قبل از آن، «الکسی سرکو» معاون وزیر فوریت‌های روسیه امروز یکشنبه گفت که تیم‌های امداد و نجات روسیه عملیات نجات و امداد خود را در سوریه را به پایان رسانده اند.

این مقام دولت روسیه در ادامه افزود: عملیات امدادی نیروهای روسی برای نجات بازماندگان به پایان رسیده است. ما در حال حاضر جمع بندی نتایج را انجام می‌دهیم و فردا در این باره به وزیر گزارش می‌دهیم.

سرکو با بیان اینکه وزیر فوریت‌های روسیه بعداً در مورد عملیات امدادرسانی به رئیس جمهور روسیه گزارش خواهد داد، گفت با این حال کمک‌های بشردوستانه روسیه به سوریه ادامه دارد.

معاون وزیر روسیه تاکید کرد: طبق گزارش‌های رسیده از مسکو، چند هواپیمای دیگر حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله زده سوریه تحویل خواهد شد.

از سوی دیگر، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه و «کلی تالماس کلمنتز» معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در جریان دیدار امروز، درباره همکاری‌های موجود میان این نهاد و مقامات مختلف سوریه به ویژه همکاری برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر، گفتگو کردند.

وزیر خارجه سوریه، همچنین به تأثیر منفی اقدامات خودسرانه و یکجانبه غرب که مانع از تأمین تجهیزات و تدارکات امداد و نجات برای زلزله زدگان سوریه شده است، اشاره کرد.

وی تاکید کرد که سوریه خواستار تلاش هماهنگ جهانی توسط آژانس‌های سازمان ملل متحد یا کشورهای عضو آن، برای حمایت از اقدامات دولت سوریه در راستای مقابله با پیامدهای زلزله و ارائه کمک به مردم سوریه و نهادهای دولتی و مدنی، است.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035076

مهمترین اخبار ایران و جهان: