نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 17:06

تداوم جو ناپایدار در اردبیل/وقوع تندباد دور از انتظار نیست

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی تا قبل از ظهر فردا شرایط جوی نسبتاً ناپایدار توأم با هوای سرد و یخبندان و آسمانی غالباً ابری در استان حاکم خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان با بیان اینکه طی امروز تا قبل از ظهر فردا شرایط جوی نسبتاً ناپایدار توأم با هوای سرد و یخبندان و آسمانی غالباً ابری خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از حوالی ظهر فردا تا عصر چهارشنبه دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از حوالی ظهر فردا تا عصر چهارشنبه با حاکمیت شرایط پایدار جوی و جریانات جنوبی، آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و پدیده غالب طی این مدت وزش باد در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، آسمان استان به تدریج ابری شده و از چهارشنبه شب تا قبل از ظهر جمعه ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش خفیف برف پیش بینی می‌شود.

محمدی با اشاره به با توجه به احتمال کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان در روزهای آینده بیان کرد: لازم است رانندگان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضرور و همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد نیاز، در صورت تردد در جاده‌های مواصلاتی احتیاط‌های لازم را مدنظر قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034476

مهمترین اخبار ایران و جهان: