نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 15:06

پروژه بزرگراهی مشگین‌شهر به طول ۲۰ کیلومتر امسال تکمیل می‌شود

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بزرگراهی مشگین‌شهر به سربند به طول ۲۰ کیلومتر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

محبوب حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از توسعه بزرگراه نیر به سراب و تکمیل کمربندی این شهر خبر داد و اظهار کرد: محور اردبیل – مشگین‌شهر در مرحله اتمام قرار گرفته و تنها هشت کیلومتر آن در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم بوده و با توجه به بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکار، امیدواریم امسال به صورت کامل به زیر بار ترافیک برود.

وی گفت: پروژه بزرگراهی مشگین‌شهر به سربند به طول ۲۰ کیلومتر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود و از پارس‌آباد به سربند نیز ۱۰ کیلومتر باقی مانده که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نقطه پایانی برسد.

حیدری افزود: محور سه راهی صحرا به گرمی و گرمی به بیله‌سوار نیز از جمله پروژه‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرایی قرار گرفته و انتظار می‌رود همه این پروژه‌ها سرعت اجرایی بیشتری به خود بگیرد.

وی به برخی پروژه‌های فرعی نظیر کریقآرموداغ و سرعین به سمت آلوارس اشاره کرد و ادامه داد: محور سرعین به الوارس به طول ۶ کیلومتر تکمیل و آماده بهره‌برداری است و چهار کیلومتر مابقی نیز سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

حیدری هزینه سنگین احداث بزرگراه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه است تا در کنار ایمنی تردد، کاهش تصادفات و بار ترافیکی را در جاده‌های استان اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پروژه‌های حوزه راه همزمان با سفر رئیس جمهور و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن تلاش ما بر این است تا با جذب اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهور سرعت بیشتری به طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان در بخش راه بدهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل توسعه متوازن استان را از ضرورت‌ها و توسعه متوازن راه‌های استان را از شمال تا جنوب و مرکز استان یادآور شد و اضافه کرد: سعی خواهیم کرد تا در دولت سیزدهم کارنامه موفق در حوزه راه و مسکن از خود به یادگار بگذاریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478832

مهمترین اخبار ایران و جهان: