نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:31

قرارداد سرویس مدارس باید در سامانه «سپند» ثبت شود

زنجان-رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گفت: قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزی باید در سامانه «سپند» ثبت شود و شهرداری بر فعالیت شرکت‌های سرویس‌دهی نظارت کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملکی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حمل و نقل دانش‌آموزی اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان برای بالا بردن ضریب امنیت روانی دانش‌آموزان از ظرفیت شرکت‌های سرویس‌دهی دارای مجوز از شهرداری استفاده و از به‌کارگیری موارد متفرقه و فاقد گواهی صلاحیت خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است مسئولیت و عواقب سوء ناشی از به کارگیری هر نوع خودرو یا راننده‌ای که در چارچوب ضوابط آیین‌نامه ابلاغی نباشد متوجه شخص یا اشخاص به کارگیرنده خواهد بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان به آیین‌نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی هیئت دولت مصوب ۱۴ شهریورماه اشاره کرد و گفت: قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزی بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های سرویس‌دهی با نظارت شهرداری منعقد و در سامانه الکترونیکی متعلق به وزارت کشور (سپند) ثبت می‌شود.

وی مرجع صدور گواهی صلاحیت و رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های سرویس‌دهی و رانندگان خودروهای ناوگان حمل دانش‌آموزان را شهرداری خواند و افزود: در این زمینه وضعیت تخلفات رانندگان در سال تحصیلی قبل توسط شهرداری از پلیس استعلام شده و ملاک صدور گواهی صلاحیت خواهد بود.

ملکی ابراز کرد: در اختیار گذاشتن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی به افراد فاقد گواهی صلاحیت و همچنین رانندگی در هنگام ارائه خدمات حمل و نقل به دانش‌آموزان بدون اخذ گواهی صلاحیت ممنوع بوده و با متخلفان مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آیین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان خودروهای مدارس را به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان افزود: همچنین هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و انعقاد قرارداد بین مدارس با شرکت‌های سرویس‌دهی یا رانندگان ممنوع است.

وی یادآور شد: نظارت عالی و سیاست گذاری برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان به عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و تعیین نرخ سرویس دانش‌آموزی به عهده شورای شهر محل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498376

مهمترین اخبار ایران و جهان: