نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 20:57

برگزاری اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان در شب شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بعدازظهر امروز در نشست خبری و اطلاع‌رسانی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که در دفتر این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: از اهتمام رسانه‌ها و فعالان خبری استان در پوشش برنامه‌های اربعین، ماه محرم و ... تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه استان سمنان مرکز تولید محتواهای دینی و اخلاقی است، افزود: انتقال مهربانی و محبت اهل‌بیت (ع)، مهم‌ترین‌ مصداق مبارزه با تلاش دشمنان در جبهه فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در سال ۱۴۰۲، استان سمنان با اجلاسیه‌های شهرستانی بزرگداشت شهدا مزین است و برنامه‌های خوبی تاکنون برگزار شده و برگزار می‌شود.

ریواده عنوان کرد: مردم استان سمنان، مردمی ولایت‌مدار هستند و برگزاری این اجلاسیه، یکی از مصادیق هندسه قدرت در سطح بین‌المللی است.‌

وی اظهار کرد: ابتکار یک گروه کوچک در یک روستا در شهرستان دامغان، امروز تبدیل به اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت شده است که با حضور گسترده کشورهای جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: شهید حاج حسن شاطری، یک نمونه بارز از نمادهای جبهه مقاومت و مجاهدان در غربت است.

ریواده با بیان اینکه دوره هشتم اجلاسیه مجاهدان در غربت مزین به نام امام هشتم (ع) است و در شب شهادت امام رضا (ع)، ساعت ۱۵ در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان آغاز می‌شود، گفت: اختتامیه اجلاسیه هشتم در شب شهادت امام حسن عسگری (ع) در تالار قدس آستان مقدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاسیه با پیام سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، به‌عنوان یک چهره شاخص جبهه مقاومت آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: قرائت پیام دکتر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب، دکتر جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از فعالان جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های اجلاسیه است.

ریواده گفت: یکی از برنامه‌های محوری اجلاسیه مجاهدان در غربت، تجلیل از چهره‌های شاخص جبهه مقاومت (عیسی مقاومت) علامه سیدعیسی طباطبایی است که ایشان از افتخارات و نخبگان شهرستان دامغان هستند.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی، نماینده امام و رهبر معظم انقلاب در لبنان و مورد وثوق جبهه مقاومت بوده و منشأ خیر و برکات زیادی برای جبهه مقاومت هستند، اظهار کرد: در این اجلاسیه حضور علما، نخبگان و روحانیان از قم، مشهد، استان سمنان و از لبنان را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب خاطرات علامه طباطبایی، رونمایی از تمبر یادبود خدمات عیسی مقاومت، حضور معاون فرمانده انتظامی کشور، حضور «امیر حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و مهمانانی از ۳۲ کشور خارجی از دیگر برنامه‌ریزی‌های این اجلاس خواهد بود.

ریواده با بیان اینکه سخنران محوری در برنامه اجلاسیه امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه خواهند بود، گفت: از صدا و سیمای مرکز سمنان و فعالان رسانه‌ای انتظار داریم، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعیسی طباطبایی با ۴۰ سال خدمت مجاهدانه را بیش از پیش معرفی کنند.

وی بیان کرد: علامه طباطبایی علاوه بر اینکه استاد دبیرکل شهید حزب‌الله (حجت‌الاسلام موسوی) بودند، ۲۶ مرکز اجتماعی، شبکه تلویزیونی المنار را تأسیس کرده و نقش مرجعیتی در رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی در میان شیعیان لبنان دارند.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه اجلاسیه مجاهدان در غربت، به دنبال تدوین طرحی هستند که به لحاظ قانونی امکان حمایت و خدمت به فعالان جبهه مقاومت را فراهم کند.

ریواده اظهار کرد: 10 دبیرکل جنبش‌های مقاومت فلسطین به منظور حضور در این اجلاس و تجلیل از عیسی مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498876

مهمترین اخبار ایران و جهان: