نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:40

۳۷ دانشجو جهادگر در ۴ روستا خدمت‌رسانی کردند

همدان-معاون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: ۳۷ دانشجو جهادگر در چهار روستا، جیگرلو، شیر بادام، دالیچو و کهریز خدمت‌رسانی کردند.

ابوالفضل کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی اظهار کرد: در تابستان اردو جهادی ما از ۱۰ مرداد تا ۲۰ مرداد در سطح چهار روستا، جیگرلو، شیر بادام، دالیچو و کهریز فعالیت خود را شروع و اقدام به خدمت رسانی در این چهار روستای محروم کردیم.

وی افزود: در این منطقه حدود ۳۷ دانشجو جهادگر برادر در عرصه‌های عمرانی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و درمانی در حال خدمت‌رسانی به این چهار روستا از مناطق محروم استان همدان بودند.

معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان استان همدان با اشاره به فعالیت‌ها گفت: غالب فعالیت‌ها این گروه جهادی، برادران در روستاهای جگرلو، شیر بادام، دالیچو و کهریز، در بخش فرهنگی و عمرانی بوده که بحث زیباسازی مدارس، رنگ‌آمیزی مدارس، کلاس‌های خلاقیت و آموزشی برای دانش‌آموزان، برگزاری یادواره شهدا در روستای شیر بادام، پخش اطعام و نذری از حمله این فعالیت‌ها بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین مشکلات در روستاهای طرح جهادی ما بحث مشکلات فرهنگی، قومی و قبیله‌ای، اعتیاد، طلاق و فرزند طلاق است.

وی با اشاره به اینکه بعضی روستاها مشکل آب شرب دارند، بیان کرد: بعضی از روستاها دستگاه آب تصفیه‌کن دارند ولی روستاهای دیگر همان آب شرب را مصرف می‌کنند بعد ما که آنجا رفتیم آب شرب آهک داشت و به همین خاطر بیشتر مردم روستاها دستگاه‌های آب تصفیه‌کن خریداری کردن و استفاده می‌کنند که باید مشکلات این مناطق پیگیری و حل شود.

معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان استان همدان عنوان کرد: بحث جاده‌های داخل روستا که باید آسفالت شوند، مشکل آنتن‌دهی تلفن و اینترنت روستا، که باید مسئولین پیگیری کنند.

۳۷ دانشجو جهادگر در ۴ روستا خدمت‌رسانی کردند

۳۷ دانشجو جهادگر در ۴ روستا خدمت‌رسانی کردند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479932

مهمترین اخبار ایران و جهان: