نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:53

رهاسازی بیش از ۷میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: رهاسازی هفت میلیون و ۷۰۰ هزار انواع قطعه بچه ماهی گرمابی اعم از چهارگونه کپور معمولی، آمور، بیگ هد و فیتو فاک در منابع آبی استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدباقر قریشی نجف آباد مدیر شیلات آذربایجان غربی اظهار داشت: رهاسازی بیش از ۷میلیون بچه ماهی گرمابی در منابع آبی استان آغاز شد.این بچه ماهیان در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و تولید شده و بعد از رسیدن به اوزان پنج تا ۱۰ گرم در دریاچه های پشت سدهای استان شامل سدهای ارس، حسنلو، بوکان، نقده، آبگیرها، آب بندها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان رهاسازی شده‌اند.

قریشی اضافه کرد: به علت وجود منابع آبی مطلوب در منطقه پلدشت و در جوار رودخانه ارس و با راه اندازی و فعالیت مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی این شهرستان فعالیت های صید و صیادی از رونق خاصی برخوردار بوده و بیش از یک هزار صیاد در این منطقه در قالب تعاونی ها مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۶ هزار تن انواع آبزیان از این منابع آبی صید و روانه بازار مصرف می‌شود، ادامه داد: این استان از نظر تولید در منابع آبهای داخلی رتبه سوم و از نظر تولید در بین استانهای غیر ساحلی رتبه اول را داراست.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت پرورش آبزیان استان در قالب ۳۰ تعاونی اشتغال دارند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520276

مهمترین اخبار ایران و جهان: