نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:32

۶ هزار نفر به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده‌اند

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت : از ابتدای طرح اربعین بیش از ۶ هزار نفر از پایانه های مسافری استان همدان به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده اند.

مهرداد آهکی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام‌های اربعین اظهار کرد: با آغاز طرح اربعین از ۲۷ مرداد تاکنون تعداد ۴ هزار و ۹۸۱ نفر در قالب ۱۵۸ اتوبوس، تعداد ۷۸۰ نفر در قالب ۴۴ میدل‌باس و تعداد ۳۷ نفر در قالب ۱۲ دستگاه سواری، به مرز مهران همچنین تعداد ۴۴۵ نفر در قالب ۱۴ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی و مجموعاً تعداد ۶ هزار و ۲۰۶ نفر در قالب ۲۲۸ سرویس از استان همدان به مرز مهران و خسروی اعزام شده است.

وی افزود: تا روز اربعین حسینی (ع) پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار نفر زائر از پایانه‌های مسافری استان به مرزهای مهران و خسروی اعزام شوند و این در حالی است که بیشتر زوار اربعین با استفاده از خودرو شخصی عازم مرزهای خروجی به سمت کشور عراق و کربلا معلی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به افزایش ۶.۴٪ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتدای طرح اربعین تا کنون بیش از ۸ میلیون تردد توسط سامانه‌های تردد شمار در راه‌های استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴٪ افزایش داشته است.

آهکی خاطرنشان کرد: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی (ع) انجام شده است و زائران گرامی می‌توانند از طریق سامانه‌های گویای ۱۴۱ تمامی انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با ما در میان بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473376

مهمترین اخبار ایران و جهان: