نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:18

عدم پرداخت ارزش افزوده شهرداری‌ها را رنج می‌دهد

اردبیل-نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت ارزش افزوده به شهرداری ها این نهاد مدنی را رنج می دهد که باید هرچه سریعتر تکلیف این موضوع در کشور روشن شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد پیش از ظهر سه شنبه در آئین آغاز عملیات احداث پروژه برج دوقلوی استان اردبیل اظهار کرد: تنها چاره رسیدن به تمدن اسلامی بازگشت به آرمان‌های الهی و اسلامی انقلاب است که در شهیدانی چون رجایی و باهنر تجلی یافت.

وی با اشاره به اینکه امروز شورا و شهرداری دغدغه‌ای جز خدمت به مردم ندارند، خاطرنشان کرد: امروز یک همت جمعی و تلاش برای خدمتگزاری به مردم شکل گرفته و در شهرداری اردبیل این روحیه همگرایی وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با بیان اینکه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یک بنای مهم تاریخی، ملی و مذهبی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به اردبیل با دستخط خودشان نسبت به نگهداری این بنا تاکید کردند که ضروری است دولت با همه توان به نگهداری و توسعه این بنا همت کند.

نیکزاد با اظهار تأسف از اینکه در نگهداشت این بنا قصور شده است، گفت: ما این دستور مقام معظم رهبری را نتوانستیم به جای آوریم و بسیار جای تأسف است که این دستخط و تقریض رهبر انقلاب در هیچ جای این بنا مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل عمران شهری شورای شهر و دولت را نمی‌بینند بلکه فصل عمران شهری پیشانی نظام است، افزود: فصل عمران شهری بسیار تأثیرگذار است و اگر کسی در گوشه‌ای از این استان بخواهند کار کند متخصصان آن زیر ذره بین نظارت قرار می‌گیرند و ما نیز باید با همتی ویژه این حلاوت و شیرینی خدمت در نظام را با اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی چندین برابر کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ساخت دارالفنون در اردبیل را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمران شهری یادآور شد و بیان کرد: دارالفنون با سرمایه گذاری یکی از بانک‌های بزرگ کشور در اردبیل در حال ساخت است که می‌تواند یک کلاس عملی عمران برای دانشجویان محقق قرار گیرد که ضروری است با زمان بندی مشخص دانشجویان در این پروژه حاضر شده و نحوه بکارگیری آخرین تکنولوژی‌های عمران را در این پروژه شاهد باشند.

نیکزاد با انتقاد از عدم پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها تصریح کرد: بیش از پنج ماه است که ریالی از ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص نیافته و عملاً شهرداری را با مشکل مواجه کرده است که ضروری است هر چه سریع‌تر تکلیف این موضوع روشن شود.

وی به چهار منبع درآمدی کشور اعم از نفت، مالیات، فروش دارایی‌ها و سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی تنها راه نجات کشور تمرکز بر سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است که باید با حمایت از بخش خصوصی و تقویت سرمایه گذاری‌های داخلی زمینه توسعه روزافزون کشور را فراهم آوریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475176

مهمترین اخبار ایران و جهان: