نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:36

۵۸ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی ایجاد شده است

بیرجند-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۵۸ خانه محیط زیست برون و درون سازمانی در استان ایجادشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه همزمان با آخرین روز از هفته محیط زیست، خانه محیط زیست پژوهش سرای جابرابن حیان شهرستان بیرجند با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان، فرماندار بیرجند و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست و یاد و خاطره شهدای محیط بان گفت: در حوزه آموزش و فرهنگ سازی طرح‌های متعددی در استان در حال اجرا است که یکی از آنها افتتاح خانه‌های محیط زیست است.

وی افزود: در خانه‌های محیط زیست با گردهمایی دوستداران و علاقه مندان محیط زیست و محوریت ارتقای فرهنگ زیست محیطی، برنامه‌ها و تدابیر اثر بخش در سطح جامعه اتخاذ می‌شود.

حاتمی افزود: تاکنون ۴۷ خانه محیط زیست برون سازمانی در سطح مدارس، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و … و ۱۱ خانه محیط زیست درون سازمانی در اداره کل و شهرستان‌های تابعه آن ایجاد شده است که با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود شعار متعالی محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه را تحقق خواهد بخشید.

ارتقای سواد محیط زیستی دانش آموزان با اقدامات پژوهشی

علیرضا موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این برنامه ضمن تقدیر از تلاش اداره حفاظت محیط زیست برای ارتقای سواد محیط زیستی دانش آموزان گفت: همه ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم و باید برای احیای آن تلاش کنیم.

موسوی نژاد افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در جهت اعتلای فرهنگ حفاظت محیط زیست آماده هرگونه همکاری است و ایجاد خانه محیط زیست در پژوهش سرای دانش آموزی فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مباحث محیط زیستی و تلاش در جهت حفاظت از آن ایجاد کرده است.

به هم ریختگی طبیعت ساخته فعالیت‌های بشری است

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند هم ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت: امروز زنگ خطر آسیب‌های محیط زیست از سوی دانشمندان و دغدغه مندان این حوزه به صدا درآمده است.

وی افزود: این تخریب و بهم ریختگی طبیعت ساخته فعالیت‌های بشری است و رفتار و زیاده خواهی‌های انسان، موجب تغییرات طبیعی شده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیازمند دانش آموزان پژوهشگر است، یادآور شد: پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه ارتقای دانش محیط زیستی نسل آینده و پژوهش در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280132

مهمترین اخبار ایران و جهان: