نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 23:45

استقرار دبیرخانه کنسرسیوم مهارت در دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام گفت:دبیرخانه کمیسیون کنسرسیوم مهارت و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای استان استقرار یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نظری رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان در اولین جلسه کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی استان ایلام گفت: دبیرخانه کمیسیون کنسرسیوم مهارت و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه ای استقرار یافته است و به واسطه این دبیرخانه، دبیرخانه های کنسرسیوم های استانی در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان ها نیز برقرار خواهد شد.

وی افزود: طرح های ملی در زمینه مهارت آموزی و اشتغال توسط دانشگاه فنی وحرفه ای و اهمیت آموزش های مهارتی اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یادآور شد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان می شود.

وی بیان کرد: پیشرفت پایدار به سطح صلاحیت های حرفه ای ایجاد شده در دانشجویان بستگی دارد و هدف دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد صلاحیت های حرفه ای مطابق نیاز بازار کار است.

نظری اضافه کرد: از اعضای این کنسرسیوم خواست تا برآوردهای خود را از نیاز صنعت، ظرفیت و پتانسیل های موجود استان در زمینه های تخصصی را به عمل آورند تا تربیت دانشجویان بر اساس مهارت های تخصصی و ویژه شغلی آن ها توسط دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گیرد.

در ادامه این نشست شوهانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری هم اظهار کرد: کنسرسیوم از لحاظ سطحی به معنای با هم بودن چند شرکت در یک زمینه مشترک است.

وی گفت: توام بودن دانش و مهارت در دانشگاه های فنی و حرفه ای از مزایای آن نسبت به سایر دانشگاه ها است.

وی افزود: یکی از الزامات اثر بخش بودن این کنسرسیوم این است که تفاهم نامه ها دارای ضمانت اجرایی باشند.

وی  ادامه داد: در این راستا دانشگاه فنی و حرفه ای باید آموزش های تقاضا محور داشته باشد و با تعامل با بخش های خصوصی اعم از اتاق بازرگانی و غیره نیازها را شناسایی کرده و آموزش متناسب با بخش های مورد نظر صورت گیرد.

این نشست با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، شهرک صنعتی، پارک علم و فناوری، منابع انسانی پتروشیمی و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد و افراد به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316532

مهمترین اخبار ایران و جهان: