نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 10:51

پارک بزرگ «شهدای بعثت» در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- همزمان با اعیاد ماه ذی‌الحجه و با حضور مسئولان استانی، پارک بزرگ «شهدای بعثت» در اردبیل افنتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ شهری که اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در آن حضور داشتند، شهردار اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: با محوریت شهدا و در پاسداشت شهدای استان اردبیل که کنگره عظیم سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در مردادماه برگزار خواهد شد، این پارک بزرگ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمود صفری با اشاره به اینکه کلنگ احداث این مجموعه از چهار ماه قبل به زمین زده شده بود، تصریح کرد: در کمتر از چهار ماه شاهد افتتاح این پارک بزرگ و بهره‌برداری مردم از آن هستیم.

وی گفت: همچنین قرار است پارک میراشرف در ۶ هکتار و پارک خانواده نیز در چهار هکتار با هدف ارتقای سرانه فضای سبز در اردبیل بهره‌برداری شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه با هفت میلیارد تومان اعتبار و همکاری شهرداری منطقه ۲ پارک بزرگ شهدای بعثت احداث، تجهیز، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، افزود: سرانه استاندارد فضای سبز در کشور هشت متر است که متأسفانه این رقم در اردبیل تنها ۲.۵ متر است.

صفری به کسری ۵.۵ متری سرانه فضای سبز در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با احداث این پارک و پوشش ۲۵ هزار نفر از جمعیت مرکز شهر اردبیل، نیم متر به سرانه فضای سبز افزوده خواهد شد و در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌های متعدد به ویژه طرح تفصیلی شهر اردبیل، سرانه فضای سبز را به پنج متر مربع برسانیم.

وی به اجرای پروژه‌های بزرگ عمران شهری در اردبیل اشاره کرد و گفت: پل هشت کیلومتری بسیج، پل نیایش و سایر پل‌ها و زیرگذرها در دست اقدام است و با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم، تفاهمنامه ساماندهی رودخانه بالیقلو به طول هفت کیلومتر منعقد شده است.

شهردار اردبیل همچنین ساماندهی پسماند، بازگشایی خیابان‌ها، اجرای پروژه‌های عمران شهری و… را از هدف‌گذاری‌های شهرداری و توسعه اردبیل اعلام کرد و افزود: امیدواریم روز به روز شاهد گسترش و شکوفایی شهر و رضایتمندی شهروندان از اقدامات شهرداری باشیم.

پارک بعثت ۲۵ هزار نفر از جمعیت شهر اردبیل را پوشش می‌دهد

در این مراسم نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌‎روزی شهرداری در افتتاح به موقع پارک بعثت اردبیل اظهار کرد: شهرداری در احداث این پارک تمام تلاش خود را به کار بست تا در این قسمت از شهر شاهد ابعاد مختلف توسعه شهری باشیم.

بهزاد عباس‌زاده تصریح کرد: در تمام مناطق پنج‌گانه استان شاهد افتتاح پارک‌های بزرگ خواهیم بود که پارک شهدای بعثت نمونه‌ای بارز از این فعالیت‌های عمران شهری است.

وی گفت: مردم این منطقه سال‌ها دغدغه احداث زمین بازی برای کودکان و پارک را داشتند که امروز با اعتبار هفت میلیارد تومان شاهد احداث و بهره‌برداری این تفرجگاه بزرگ هستیم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در این پارک زمین‌های بازی، ست‌های ورزش معلولان، چمن مصنوعی و دستگاه‌های بازی کودکان تعبیه شده و برای اولین بار شاهد احداث پارکینگ در جوار پارک و سرای فرزانگان و بازنشستگان در این منطقه هستیم.

عباس‌زاده بیان کرد: اهالی ۲۵ هزار نفری شهرک بعثت امروز یکی از شیرین‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کنند که امیدواریم با اهتمام شبانه‌روزی شهردار شاهد رونق فضای سبز، تحقق نیازمندی‌های مردم و رفع دغدغه‌های آنها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357832

مهمترین اخبار ایران و جهان: