نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 17:27

بیمارستان تایباد به تجهیزات پزشکی جدید مجهز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این شهرستان مرزی‌ به ۱۸ دستگاه تجهیزات پزشکی جدید مجهز شد.

حیدر احسانی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: به دنبال بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز درمانی تایباد و بررسی نیازهای آن ها، تعداد ۱۸ دستگاه تجهیزات پزشکی جدید تحویل بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این شهرستان شد. 

وی افزود: برای تامین این تعداد تجهیزات پزشکی و درمانی، مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده که باعث افزایش کیفیت خدمات در تنها بیمارستان این شهرستان مرزی می شود. 

وی ادامه داد: تخت ویژه آی‌سی‌یو (بخش مراقبت های ویژه)، تخت جراحی، نمایشگر علائم حیاتی، تشک مواج، مجموعه تجهیزات کشش ارتوپدی، پمپ سرم و سرنگ، دستگاه جنین یاب و...  از جمله تجهیزات جدید تحویلی به بیمارستان تایباد بوده اند. 

احسانی بیان کرد: این نوع از تجهیزات درمانی و پزشکی در زمینه پرستاری، ارتوپدی، قلب و عروق، تزریقات، زایمان و تصویربرداری کاربرد دارند و انواع قدیمی تر آن ها در گذشته در بیمارستان موجود بوده است. 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین طرح توسعه بخش دیالیز بیمارستان با اعتبار یک میلیارد تومان درحال انجام است که همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد  تصریح کرد: با تکمیل این طرح توسعه ای، تعداد تخت های بخش دیالیز از هشت دستگاه به ۱۲ دستگاه تخت افزایش خواهد یافت و نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تامین چهار دستگاه دیالیز قول مساعد داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306176

مهمترین اخبار ایران و جهان: