نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 07:45

بازهم بازی با جان در سدها قربانی گرفت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از غرق شدن جوان ۲۵ ساله در دریاچه کوکبیه شهرستان شازند خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بهروز ایران‌نژاد از غرق شدن جوان ۲۵ ساله در دریاچه کوکبیه شهرستان شازند خبرداد و گفت: با توجه به مدت زمان قابل توجه حضور این جوان در آب و به رغم تلاش کارکنان آتش نشانی مبنی بر خروج پیکر این جوان ۲۵ ساله، تلاش‌ها برای احیاء قلبی ریوی این فرد بی نتیجه ماند و این جوان جان باخت .

وی ادامه داد: این در حالیست که چند روز پیش مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی هشدار داده بود، با وجود نداشتن دریا، دریاچه و رودخانه استان مرکزی در جایگاه نخست غرق شدگان کشور قرار دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: دریاچه و سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی نامشخص و باتلاقی بودن و جریان های شدید موجود در اعماق، مکان نامناسبی برای شنا کردن بوده و با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند و لغزندگی حاشیه رودخانه‌ها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی و همچنین تغییرات ناگهانی دمای آب در این نقاط باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و غرق شدگی شناگران می‌شود.

‌پایان پیام/ 

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341376

مهمترین اخبار ایران و جهان: