نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 00:30

«ایجاد امید و نشاط» از اهداف اصلی جشنواره رسانه ای میراث فرهنگی است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی به دنبال ایجاد نشاط و امید در جامعه است که از نیازهای مبرم می‌باشد و فضایی برای تجلیل و تعریف از مفاخر و بزرگان تاریخی و هنری کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی دارابی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی که امشب در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای این جشنواره، یک سال تلاش شد و این امر، حاصل یک کار جمعی است.

وی افزود: جشنواره ملی چند رسانه ای به دنبال ایجاد نشاط و امید در جامعه است که از نیازهای مبرم می‌باشد و فضایی برای تجلیل و تعریف از مفاخر و بزرگان تاریخی و هنری کشور است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ما و جوانان این مرز و بوم به بزرگانی همچون علی اکبر صالحی، خانواده مرحوم ابوترابی، شهیدان بابایی و لشگری و ... افتخار می کنیم و در این فضا شرایطی فراهم شد تا استانی همچون قزوین کانون توجه قرار بگیرد و هنرمندان و بزرگان از آن استان ببینند و بنویسند.

دارابی هنرمندان حاضر در این جشنواره را سفیران شایسته استان قزوین در نقاط مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: مفتخر بودیم اخیرا به عنوان نمایندگان مردم ایران، ۵۴ کاروانسرا را در کشور به ثبت جهانی برسانیم و به ایران و ایرانی بودن مان افتخار کنیم.

این مسوول با بیان اینکه در هر نقطه از دنیا برای احترام به فرهنگ ایرانی سر تعظیم فرود می‌آورند، عنوان کرد: بیش از ۱ میلیون اثر تاریخی در کشور داریم که این نوع جشنواره ها باعث می شود به پیشینه و هویت و ریشه تاریخی خودمان بیش از پیش پی ببریم.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره ها فرصتی برای شکل گیری رقابت سالم و سازنده تولیدکنندگان آثار و نویسندگان و هنرمندان می باشد، گفت: بیش از ۲ هزار اثر در دبیرخانه جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی مورد ارزیابی بیش از ۵۰ داور قرار گرفته است و امیدواریم جشنواره دوم به اهداف خود برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589076

مهمترین اخبار ایران و جهان: