نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 08:30

خبر خوب| دنیا در مقابل اسرائیل

در بسته امروز برایتان از عشق مردم جهان به فلسطینی‌ها می‌گوییم. از مدیران عروسک به دست هم برایتان خبری آورده ایم که قطعا با شنیدنش سرذوق می آیید. دست آخر هم می‌رسیم به خیرانی که چشم دانش آموزان را پر نور کردند.

گروه خبر خوب: همه ما آدم‌ها نیاز به هم صحبتی با خدا داریم. حتی همان بندگان مغروری که گاه گاه یادشان می‌رود که خدا همین نزدیکی‌ها در انتظار گوشه چشمی از آن‌هاست! درد دل با خدا کیفی دارد که اگر تجربه‌اش کنید دلتان نمی‌خواهد حتی یک لحظه سر از سجاده بردارید!
شاید برایتان جالب باشد که خدا هم دلش می‌گیرد! از بی‌توجهی ما بنده‌های کوچکش. همین مایی که حرمت بودنِ او را راحت زیر پا می‌شکنیم. یا همین مایی که پاسخ دعوت مهمانی او را نمی‌دهیم. او ولی باز به دل می‌ریزد و حرفی نمی‌زند. 

ولی هر وقت دلمان می‌گیرد باز در خانه‌ او مهمانیم، چون خدا نزدیک است. و ما مثل کودکی که وقتی توی بازی پدرش به هوا پرتش می‌کند، حتی بین زمین و آسمان هم هنوز می‌خندد. چون دلش قرص است که دو ثانیه‌ دیگر در آغوش پدرش است و به زمین کوبیده نخواهد شد. کوبیده شدن به زمین درد دارد. خوش به حال کسی که دلش قرص است به «خدای خودش» و می‌داند که شبیه پدری قدرتمند بین زمین و آسمان در آغوشش می‌گیرد. راستی امروز روز بزرگ داشت حافظ است و چه زیبا گفت حضرت حافظ: «تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار؛ که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند»


 مردم دنیا در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به پا خواستند. 

* طوفان الاقصی دنیا را تکان داد 

۵ روز پیش بود که گردان‌های عزالدین قسام، بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه جنایات رژیم صهیونیستی آغاز کردند که شامل شلیک هزاران موشک، عملیات‌های نفوذی و هجوم به اسرائیل بود. عملیات برق آسای مقاومت فلسطین باعث شده مردم جهان به طور علنی از فلسطین حمایت کنند. 

خبر خوب اینکه تظاهرات از مرزهای جهان عرب فراتر رفت و به قاره اروپا و آمریکا رسید، جایی که کشورهایی مانند هلند، اسپانیا و ترکیه شاهد مواضع همبستگی در حمایت از غزه بودند که با تجاوزات تلافی جویانه گسترده رژیم صهیونیستی مواجه است. طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و بار دیگر نشان داد با وجود اینکه برخی از دولت‌ها به مردم فلسطین خیانت می‌کنند، اما ملت‌ها در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند. 

راهپیمایی‌های مردم جهان در ابراز همبستگی و حمایت از عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد و منجر به کشته و اسارت صدها نظامی صهیونیستی شد، همچنان ادامه دارد و مردم دنیا فلسطینی ها را با همین تجمع‌های کوچک و بزرگ حمایت می‌کنند. 


دکتر «افشین استوار» رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برنده جایزه بنیاد کویت برای سال ۲۰۲۲ شد

*جایزه بنیاد کویت به یک ایرانی رسید

خبر خوب بعدی‌مان از یک ایرانی است که برنده جایزه بنیاد کویت  شده است. این ایرانی با غیرت به دلیل تحقیقات و فعالیت در حوزه کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی برای سال ۲۰۲۲ این جایزه را به دست آورد. این ایرانی دکتر «افشین استوار» رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران است. این جایزه هم تحت عنوان مؤثرترین فرد در زمینه اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی در سطح کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به او اهدا شد. دستمریزاد آقای دکتر. خدا قوت.


دل کودکان سرطانی بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان با این کار مدیران شاد شد

* این مدیران عروسک به دست کجا می‌رفتند؟ 

اما بشنوید از یک خبر خوب جانانه و زیبا. مدیران با در دست داشتن عروسک به اتاق کودکان بیمار سرطانی رفتند! قشنگ نیست؟! این کار جالب هم‌زمان با روز جهانی کودک و در سومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شهرداری اصفهان برای شاد کردن کودکان سرطانی در بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان انجام شد.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد که در طول سال نیز بتوانند از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲، برنامه‌های مفرحی را برای کودکان اجرا کنند. خوش خبر باشید. 

 

بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان توابع بخش جرگلان، توسط خیرین چشم پزشک معاینه رایگان و غربالگری شدند.

* چشمان دانش آموزان کم برخودار پر نور شد 

کار جهادی همیشه شیرینی خاص خودش را دارد. کاری که از دل برآید و بر دل نشیند. خبر آخر بسته خبری‌مان هم از عاشقی خیران چشم پزشک است. بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهر یکه سعود از توابع بخش جرگلان، توسط خیرین چشم پزشک معاینه رایگان و غربالگری شدند و  ۵۰ عدد عینک رایگان هم بین دانش آموزان توزیع شد. خدا خیرتان دهد.


حافظ می‌فرماید: «ثوابت باشد ای دارای خرمن؛ اگر رحمی کنی بر خوشه چینی» 

* حواستان به خوشه چین‌های روزگار باشد!

در کلام آخر بسته امروزمان حکایتی برایتان آورده‌ایم تا تلنگری باشد؛ «در روزگاران پیشین، شغلی به نام خوشه چینی وجود داشت. آن‌ها که دستشان تنگ بود و خرمن و مزرعه‌ای نداشتند، پشت سر دِروگرها راه می‌رفتند و خوشه‌های جامانده را از زمین بر می‌داشتند. گاه صاحب مزرعه به دروگران دستور می‌داد که شلخته درو کنند تا چیزی هم گیر خوشه چین‌ها بیاید. 

در روزگار ما هم از این «خوشه چین» ها کم نیستند؛ آن‌هایی که در گرما و سرما، در طوفان و بوران، در برف و باران برخی آفتاب زده و برخی آفتاب نزده برای لقمه نانی دست فروشی می‌کنند و چشمشان به دست ماست تا از جیب ما «اسکناسی» بیرون بیاید و چیزی از بساط مختصرشان بخریم. گاهی لازم است در این روزگار سخت، شلخته درو کنیم و شلخته خرج کنیم. 

چه زیبا گفت حافظ : «ثوابت باشد ای دارای خرمن؛ اگر رحمی کنی بر خوشه چینی» 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535732

مهمترین اخبار ایران و جهان: