نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 13:15

روایت هنرمندی که دومین قرآن بزرگ پارچه ای جهان را کتابت می کند

کتابت دومین قرآن بزرگ پارچه ای جهان توسط استاد شاهین برجسته ثانی در تربت حیدریه در حال کتابت است و هنرمند این اثر قرآنی از نحوه انجام آن می گوید.

شاهین برجسته ثانی به خبرنگار فارس درتربت حیدریه گفت: بعد قرآن پارچه‌ای استاد "علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی" که سال 94 به عنوان بزرگترین و زیباترین قرآن هنری جهان اسلام رونمایی شد، در مقام شاگرد ایشان از یک سال قبل اقدام به کتابت قرآن کریم کرده‌ام.

وی  با بیان اینکه اکنون تنها سه جزء قرآن را کتابت کرده‌ام، افزود: صفحه نخست این نسخه از قرآن، شامل سوره حمد و با استفاده از هفت قلم و اصل نوشتاری قرآن به خط ثلث و نسخ است.

وی  اضافه کرد: قرآن در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده که ساخت و آماده‌سازی هر ورق آن یک روز به طول می‌انجامد.

برجسته ثانی  گفت: بعد مشهد، تربت‌حیدریه به عنوان زادگاهم، دومین شهر ایران است که این اثر را در آنجا و به دعوت اصحاب فرهنگ و هنر این خطه، رونمایی می‌کنم.

وی افزود : این اثر نفیس قرآنی مانند قرآن های معمولی در هر صفحه ۱۵ سطر دارد .

برجسته ثانی با بیان اینکه نگارش آیه ها و تذهیب توسط خودم صورت می‌گیرد ودر هر جز تذهیب متفاوتی به کار می‌رود. 

وی بیان کرد :مطابق با تعداد سوره های قرآن کریم اول هر سوره با یک فرم خاص از بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می‌شود ودر مجموع ۱۱۴ نمونه از نگارش بسم الله الرحمن الرحیم دراین اثر قرآنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563132

مهمترین اخبار ایران و جهان: