نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 20:19

نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در حاشیه اعلام عنوان سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره کم رونق شدن نمایشگاه‌های کتاب در ایران اظهار کرد: هفته پیش نمایشگاه بزرگ کتاب در خارج از استان تهران و در شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار شد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاندار سمنان و مسؤولان این استان خواست تا کمک کنند حالا که سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است تا پایان سال جاری نمایشگاه اختصاصی کتاب در سمنان برگزار شود.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ سه هزار شهید استان سمنان در سال آینده از کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری این کنگره خبر داد.

وی تصریح کرد: همه پشتیبانی‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای را درباره کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان پذیرفته‌ایم و در حوزه‌های انتشار کتاب سمفونی ویژه و موضوعات مرتبط با این کنگره فعالیت‌های خوبی انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید تولیدات فرهنگی حوزه دفاع مقدس به ۱۰۰ برابر افزایش یابد و امیدواریم در برنامه‌ای دقیق به این هدف دست یابیم.

اسماعیلی با تبریک احراز پایتختی کتاب ایران به مردم سمنان اظهار کرد: این اتفاق با حضور آحاد مردم، مؤسسات مردمی، مسؤولان استان سمنان و شهرستان رخ داده است و همه تلاش کردند تا این عنوان به سمنان برسد.

وی تصریح کرد: عنوان پایتختی کتاب ایران در رقابتی بسیار نزدیک و در عین حال فرهنگی به سمنان رسید و این امر باید سبب رونق هرچه بیشتر حوزه فرهنگ و دانش در استان و شهر سمنان شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583332

مهمترین اخبار ایران و جهان: