نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 13:25

سند احیای باغستان سنتی قزوین رونمایی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در روز اختتامیه دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی، از سند احیای باغستان ۲۵۰۰ هکتاری قزوین که در ۵ بند تدوین شده است، رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در نشست خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که پیش از ظهر امروز در عمارت هنر استان قروین برگزار شد، اظهار کرد: شهر قزوین از جنبه میراثی به لحاظ کمی و کیفی و قدمت آثار، جزو استان های شاخص کشور محسوب می شود.

وی افزود: در سال های گذشته ارزش میراث فرهنگی نسبت به امروز بیشتر بوده و اکنون کاهش پیدا کرده است. یکی از ضرورت های مورد توجه مجموعه مدیریتی استان، معرفی حداکثری آثار فرهنگی و تاریخی قزوین است تا این به جایگاه شایسته خود برسد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تولید محتواهای ارزشمند جهت شناساندن میراث استان را یکی از اقدامات مهم در این زمینه برشمرد و گفت: ساخت فیلم و سریال ها و آثار مکتوب می تواند قروین را به مخاطبان کشور معرفی کند.

رجحانی در خصوص دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی نیز عنوان کرد: طی ماه های گذشته اقداماتی با کمک حوزه هنری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام شده تا شاهد برگزاری یک رویداد باشکوه باشیم. در این راستا باید منزلت آثار تاریخی و فرهنگی استان خود را به کانون توجه مردم تبدیل کنیم.

این مسوول، احیای آثار تاریخی و میراث استان را اساسی ترین محور اقدامات مسوولین دانست و اذعان کرد: باغستان سنتی اخیرا به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید که افتخار بزرگی بود. بر همین اساس در روز اختتامیه جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی از سند احیای باغستان ۲۵۰۰ هکتاری قزوین که در ۵ بند تدوین شده است رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی از داشته های ارزشمند استان محسوب می شوند که با تغییرات در دوره پهلوی، اتصال این دو مکان از بین رفته بود و طی یک سال اخیر مطالعات اتصال این دو بنای تاریخی انجام شده تا به عنوان یک طرح بازآفرینی شهری در سال های آتی اجرایی شود.

گفتنی است در پایان این نشست، از تندیس دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی رونمایی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585032

مهمترین اخبار ایران و جهان: