نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 10:30

اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبری در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه دقیق، علمی و کاملا کارشناسانه و نشأت گرفته از تسلط معظم‌له به امور کلان قضایی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه هم اندیشی برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه دقیق، علمی و کاملاً کارشناسانه و نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضایی می‌باشد.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها قدم کوچکی در تبیین محور عدالت پژوهی، استقرار و گسترش عدالت به عنوان یکی از محور‌های اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برداشت.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید برای این موضوع چند کارگروه تخصصی تشکیل و برای هر یک اهداف و وظایفی را تعریف کرد و در پایان این نقطه نظرات کارشناسی اخذ، جمع بندی و در اجلاسیه استانی ارائه و در زمان تعیین شده به پژوهشگاه قوه قضائیه منعکس شود.

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بابست پربار و بر اساس مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۱۲ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD و ارائه به آدرس ارومیه بزرگراه شهید باهنر، ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، مدیریت آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی (نماینده پژوهشگاه قوه قضائیه) ارسال نمایند.

 عتباتی تاکید کرد: این اجلاسیه بهترین فرصت برای تبیین اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری است که باید نهایت بهره را از آن برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607076

مهمترین اخبار ایران و جهان: