نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 23:40

طنین فریاد حامیان فلسطین در پایتخت‌ها و شهرهای غربی

فریاد انبوه تظاهرکنندگان در حمایت از فلسطین در پایتخت‌های کشورهای اروپایی و شهر‌های سراسر آمریکا طنین انداز شده تا یک آخر هفته تاریخی را در این کشورها رقم بزند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خیل عظیم تظاهرکنندگان حامی فلسطین امروز شنبه در پایتخت‌های مهم کشورهای اروپایی و شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها ریخته‌اند تا گسترش بیش از پیش انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را در سراسر جهان به تصویر بکشند.

بر اساس تصاویر شبکه خبری الجزیره شهرها و پایتخت‌های مهم اروپایی اعم از لندن، برلین، پاریس، کپنهاگ، آمستردام و میلان صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفر از معترضانی شده که در حمایت از آزادی فلسطین و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شعار می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تصاویر پخش شده به صورت زنده از لندن جمعیتی بزرگ از تظاهرکنندگانی که با اجرای تحصن، تقاطع خیابان‌های آکسفورد سرکس و پیکدیلی سرکس را مسدود کرده و در ادامه به سمت میدان ترافالگار راهپیمایی و در آنجا تجمع کردند را نشان داد.

در مرکز شهر پاریس نیز هزاران تظاهرکننده راهپیمایی کرده، خواستار آتش‌بس در غزه شده و پلاکاردهایی با مضمون «چرخه خشونت را متوقف کنید» به نمایش گذاشتند.

در شهر برلین نیز جمعیتی قابل توجه از تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را تکان داده و آتش‌بس در غزه را درخواست کردند.

شهرهای میلان ایتالیا، کپنهاگ دانمارک و آمستردام هلند نیز شاهد تظاهرات‌های مشابه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

به نوشته پایگاه «آکسیوس»، هزاران حامی فلسطین نیز بر طبق برنامه‌ریزی قبلی به خیابان‌های شهرهای سراسر آمریکا ریختند.

سازماند‌هندگان این تظاهرات سراسری گفتند، تظاهرات امروز در حمایت از فلسطین در ایالات متحده یکی از بزرگترین اعتراضات ضد جنگ در تاریخ معاصر آمریکا و در عین حال گسترده‌ترین تظاهرات حمایت از فلسطین در تاریخ این کشور را رقم زده است.

تظاهرکننندگان شرکت کننده در اعتراضات واشنگتن که با شعار «راهپیمایی ملی در واشنگتن:فلسطین آزاد!» برگزار شد، خواستار پایان یافتن کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و آتش‌بس در غزه شدند.

این تظاهرات با حمایت بالغ بر 300 گروه برگزار شده و سازمان‌دهندگان آن از شرکت ده‌ها هزار نفر در آن خبر داده‌اند.

تظاهرات در حمایت از فلسطین در شهرهای دیگر آمریکا از سان فرانسیسکو تا لس آنجلس و نیویورک برگزار شدند.

گروه‌های دانشجویان حامی فلسطین هم تظاهرات در محوطه‌های دانشگاه های خود را برنامه ریزی کرده‌اند.

موج اعتراضات در محکومیت جنایات صهیونیستها در شهرهای غربی در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌های جریان اصلی این کشورها معمولا پوشش خبری چندانی از آنها به عمل نمی‌آورند.

سیاستمداران در ایالات متحده آمریکا که داعیه حمایت از آزادی بیان را دارد همچون ران دسانتیس، نامزد رقابت مقدماتی جمهوریخواهان خواستار برخورد با گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین و تظاهرات آنها شده‌اند.

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هم با صدور بیانیه‌ای، «جو بایدن» رئیس‌جمهور و دولت آمریکا را مسئول قتل‌عام فلسطینیان در نوار غره دانست و تاکید کرد که رژیم اشغالگر، با حمایت مستقیم واشنگتن مرتکب کشتارهای وحشیانه می‌شود.

وزارت بهداشت غزه امروز  در بیست و نهمین روز از حملات رژیم اشغالگر به  نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۹۴۸۸ نفر رسیده است و گفت: رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ده‌ها قتل‌عام بزرگ دیگر انجام داده و جان ۲۳۱ نفر را گرفته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561332

مهمترین اخبار ایران و جهان: