نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 15:10

امام جمعه کرمان: نسل‌کشی در غزه مهر پایانی بر شعار توخالی جهان عاری از خشونت است

امام جمعه کرمان روز جهانی عاری از خشونت را یکی دیگر از شعارهای زیبا اما تو خالی و مبتنی بر اهداف غرب دانست و گفت: این روزها مردم دنیا می‌بینند که پشت این شعارهای خوب چه نسل‌کشی‌هایی در غزه اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی – عبادی نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) و با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ایشان در فضیلت، تقوا، احکام الهی و دفاع از حق سرآمد بودند، در زمان پدر عظیم‌الشأن‌شان از نبوت دفاع کردند و در زمان حضرت علی(ع) هم تمام قد حامی امامت شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امام‌یاوری و دفاع از ولایت را بزرگترین میراث حضرت زهرا(س) خواند و خاطرنشان کرد: باید مثل ایشان و همه شهداء بویژه سیدالشهداء جبهه مقاومت پشتیبان ولایت باشیم.

جامعه‌ای فعال، پویا و دیندار راز وحدت حوزه و دانشگاه

وی به سالگرد شهادت دکتر مفتح و تندگویان پرداخت و با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: روز شهادت دکتر مفتح را به این نام مزین کرده‌اند که وحدت در هدف را نشانه رفته است.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: حوزه و دانشگاه هر کدام ماموریت و رسالت خاص خود را دارند اما حضور آنها در کنار هم به جامعه‌ای فعال، پویا و دیندار می‌انجامد.

 چرا جوانان و نجبگان این کشور را ناامید می‌کنید؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با انتقاد شدید از کسانی که در محیط‌های علمی جوانان را ناامید می‌کنند، پیشرفت ‌این کشور را با وجود تحریم‌های همه‌جانبه و سخت، افتخارآمیز دانست و تاکید کرد: آمار و  ارقام جهانی نشان می‌دهد کشور ما در پیشرفت‌های علم و فناوری رتبه شانزدهم دنیا را دارد.

وی اضافه کرد: سرعت علم در کشور ما ۱۱ برابر دیگر کشورهاست، در بسیاری از بخش‌ها و پیشرفت‌های علمی اول تا پنجم دنیا هستیم، چرا جوانان و نجبگان این کشور را ناامید می‌کنید؟

امام جمعه کرمان ادامه داد: وقتی ناامید بشوند نمی‌توانند با دنیا رقابت کنند، در تیم‌های ورزشی هم این امر صادق است، در کنار همه توصیه‌های فنی، مسأله روحی و روانی در اولویت قرار دارد.

اگر می‌دانید، خائنید!

وی تصریح کرد: کسانی که دست به ناامید کردن جوانان این کشور در مراکز  علمی می‌زنند، یا می‌دانند که خائن هستند و یا نمی‌دانند اما دارند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نسل‌کشی در غزه مهر پایان شعار جهان عاری از خشونت

نماینده ولی فقیه در استان روز جهانی عاری از خشونت را یکی دیگر از شعارهای زیبا اما تو خالی و مبتنی بر اهداف غرب دانست و بیان کرد: این روزها مردم دنیا می‌بینند که پشت این شعارهای خوب چه نسل‌کشی‌هایی در غزه اتفاق می‌افتد.

۴۰ بار سوء استفاده از حق وتو به‌نفع یک رژیم جعلی

وی سازمان ملل و تصمیمات آن را هم در همین جهت خواند و با بیان اینکه این سازمان هم برای اهداف خودشان تشکیل شده است، عنوان کرد: تاکنون آمریکایی‌ها ۴۰ بار از حق وتوی خود به‌نفع رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: اخیرا هم آمریکایی‌ها آتش‌بسی را که ۱۳ رأی موافق از ۱۵ رای ممکن داشت و یک رأی ممتنع هم در کنارش بود را وتو کردند.

پرده‌بردای از یک نقشه شوم برای مسلمانان

وی قتل و کشتار مسلمانان را دلیل این وتو دانست و افزود: آنها این نقشه شوم خود را علنی کرده و گفته‌اند: «مسلمانان را باید یا با بمب‌وموشک یا با آمپول از بین ببریم».

مگر زنان فلسطینی زن نیستند؟

نماینده ولی فقیه در استان صحنه‌های غزه را قتل عام و سر بریدن انسانیت دانست و گفت: کجایند کسانی که از زن و آزادی حمایت می‌کردند؟ مگر زنان فلسطینی زن نیستند؟ آنهایی که صدایشان با بلندگوها و رسانه‌های نحس، گوش عالم را کر می‌کرد چرا سکوت کرده‌اند؟

پایان پیام / ۸۰۰۶۵ / ش

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605576

مهمترین اخبار ایران و جهان: