نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 20:21

مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند آسمانی شد

مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند از شهدای دوران دفاع مقدس شهر بیدوربه شهرستان اندیمشک دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند از شهدای دوران دفاع مقدس شهر بیدروبه شهرستان اندیمشک دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

زنده‌یاد گل آفتاب شهاوند مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند از شهدای دوران دفاع مقدس شهر بیدروبه  شهرستان اندیمشک که از مهرماه سال 1365 داغ فرزندش را دیده بود پس از 37 سال فراق، در بهشت میهمان فرزند شهیدش شد.

پیکر پاک زنده‌یاد گل آفتاب شهاوند مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند عصر امروز چهارشنبه یکم آذرماه سال 1402 با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از مسجد سیدالشهدا(ع) اندیمشک تشییع شد.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک مادر سردار شهید شکرحسین شهاوند به قطعه صالحین گلزار شهدای اندیمشک انتقال یافت و در خانه ابدی آرام گرفت.

 

سردار شهید شکرحسین شهاوند فرمانده گردان امام حسین(ع) لشکر 72 محرم هفتم مهر سال 1339 در بیدروبه مرکزی واقع در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک در خانواده‌ای متدین دیده ‌به‌جهان گشود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت  سربازی اعزام شد که خدمت او با شروع جنگ تحمیلی مصادف شد، در خطه کردستان یکی از همرزمان امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی بود و در آنجا به دفاع از حریم ایران اسلامی پرداخت.

بعد از سربازی با عضویت ثابت فنی در سپاه پاسداران پلدختر مشغول خدمت شد و با انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی و مسئولیت گشت‌های عملیات سپاه پلدختر خواب را از چشمان ضد انقلاب منافق و کوردل ربود.

در دفاع مقدس، داوطلبانه به جبهه جنوب اعزام شد، به محض ورود به سبب تخصص مربی‌گری و آشنایی با آموزش‌های متعدد نظامی به‌عنوان مسئول آموزش نظامی پادگان فجر تیپ 72 محرم در مسیر حمیدیه به اهواز منصوب شد.

سپس توسط فرمانده تیپ 72 محرم به فرماندهی گردان امام  حسین(ع) منصوب شد و خدماتی را انجام داد.

رشادت‌هایش در منطقه پاسگاه زید زبانزد همگان است. سرانجام 27 مهر سال 1365 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر بیدروبه شهرستان اندیمشک آرام گرفت.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581576

مهمترین اخبار ایران و جهان: