نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 06:31

اساس توسعه جوامع، نیروی انسانی متخصص و کارآمد است

نماینده وزیرعلوم و تحقیقات در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی گفت: در حوزه سلامت کشور درمان محور هستیم ولی هزینه های حفظ سلامت کمتر از درمان است و همه تلاش ها به سمت درمان محوری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سه پروژه علمی حوزه دامپزشکی مرکز آموزشی و تحقیقاتی پرورش طیور، مرکز تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و کلینیک دامپزشکی عصر امروز در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری های نوین این شهرستان به بهره برداری رسید.

نماینده وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور در این مراسم با اشاره به لزوم توازن و برابری دانشکده‌های دامپزشکی کشور برای ارائه کیفیت بهتر به جامعه هدف، اظهار کرد: راهبرد افزایش کیفیت و استانداردسازی از اهداف و راهبردهای مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشکده های دامپزشکی کشور خواهد بود.

سیدمهدی قمصری با اشاره به افتتاح سه طرح آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، افزود: با توجه به راهبردهای جدید می خواهیم در زمینه ورودی به دانشگاه ها و فارغ التحصیلان برای نظام آموزش عالی و نظام دامپزشکی کشور با برنامه و هدفمند عمل کنیم.

وی با اعلام اینکه نباید تفاوت بین دانشکده های دامپزشکی کشور زیاد باشد، تصریح کرد: انتظار داریم حداقل کیفیت را در همه دانشکده ها و سیستم آموزش عالی همچنین فارغ التحصیلان، حضور و جذب هیأت علمی و اساتید با یک سطح و جایگاه شاهد باشیم و تفاوت ها نباید در تهران با دیگر دانشکده های دامپزشکی فراوان و مشهود باشد.

نماینده وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون بخش صنعت، تولید و جامعه هدف دامپزشکی این انتظار را دارند که تفاوت ها کمتر شود، ادامه داد: این مهم باعث می شود تا فارغ التحصیلان دانشکده های دامپزشکی به کیفیت لازم دست یابند و بتوان در راستای پیشبرد برنامه ها در واحد تولیدی از آنها استفاده مطلوب شود.

قمصری وی با بیان اینکه اساس توسعه جوامع انسانی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، افزود: اهمیت سلامت، ایمنی، کیفیت و کمیت غذا و تأمین خوراک سالم بر کسی پوشیده نیست و مهمترین اصل این بوده که به جای اینکه درمان در مرحله آخر قرار گیرد به سمت و سوی پیشگیری برویم هرچند در این مسیر نظام دامپزشکی کشور مأموریت زیادی دارد.

قمصری با اشاره به اینکه تأمین خوراک سالم، تهیه دام سالم، نحوه نگهداری دام، کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام، تولید تا مصرف فرآورده های دامی و لبنی در تأمین امنیت غذایی برعهده سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: امید داریم با تعامل دانشگاه و صنعت در جامه عمل پوشاندن به اهداف عالی موفق باشیم.

*افتتاح 3 پروژه دامپزشکی دانشگاه فناوری های نوین آمل با اعتبار 30 میلیارد ریالی

رئیس دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل در این مراسم اظهار کرد: سه پروژه علمی حوزه دامپزشکی مرکز آموزشی و تحقیقاتی پرورش طیور، مرکز تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و کلینیک دامپزشکی همزمان با گرامیداشت هفته دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین این شهرستان افتتاح شد.

علی اکبر حاجی زاده با اشاره به اینکه این دانشکده دامپزشکی به عنوان تنها دانشکده دولتی در استان های شمالی کشور است، افزود: مرکز آموزشی و تحقیقاتی پرورش طیور با مشارکت بخش خصوصی و یکی از خیران و فعالان صنعت طیور شهرستان آمل در راستای تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت با هزینه 10 میلیارد ریالی احداث و تجهیز شد.

وی بیان کرد: دو پروژه دیگر مرکز تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و کلینیک دامپزشکی با بیش از 20 میلیارد ریال از طریق اعتبارات دانشگاه هزینه شد، تا در راستای ارتباط بین متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاه با صنعت فرایند مهارت محوری در دانشجویان مشغول به تحصیل بیشتر شود.

حاجی زاده با اعلام اینکه در راستای تکمیل ساختمان دانشکده دامپزشکی این دانشگاه، ساختمان خدماتی و رفاهی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در حال احداث است، یادآور شد: برای ایجاد خوابگاه دانشجویان به عنوان تنها خوابگاه دانشگاه دولتی در شهرستان آمل از محل اعتبارات ملی حدود ۷۰ میلیارد تومان مصوب شد تا برای آغاز عملیات احداث در کنار دانشکده دامپزشکی ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل تنها دانشگاه دولتی در این شهرستان بوده که دارای شش دانشکده دامپزشکی، دانشکده زیست فناوری، دانشکده علوم و گیاهان دارویی، دانشکده فناوری های مهندسی، دانشکده فضای مجازی و دانشکده فناوری های نرم و مدیریت است، یادآور شد: ساختمان پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در سطح

استان‌های شمالی کشور در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه شامل بخش اداری، کتابخانه، ۱۲ آزمایشگاه سکوبندی شده دامپزشکی، ویروس شناسی، انگل شناسی، بهداشت موادغذایی، بافت شناسی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان سال گذشته افتتاح شد.

حاجی زاده با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و 600 دانشجو در دانشکده های دامپزشکی، مهندسی فناوری های نوین، زیست فناوری و گیاهان دارویی به عنوان چهار دانشکده دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشجویان در پنج رشته کارشناسی ارشد، هشت رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل مشغول به تحصیل هستند که از سال ۱۳۹۲ تنها دانشگاه دولتی آمل فعالیت دارد.
پایان پیام/86012

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537376

مهمترین اخبار ایران و جهان: