نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:54

بی‌توجهی نگران‌کننده به مهارت‌‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهارت افزایی را نیاز اصلی برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: بی توجهی به این مهم نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید احسان عسکری پیش از ظهر امروز در نشست شورای مهارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مهارت افزایی اصلی‌ترین نیاز کشور برای ایجاد اشتغال پایدار بوده و همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای تحقیق این مهم است.

وی عنوان کرد: مهارت آموزی و توجه به آموزش و برنامه‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و اشتغال زدایی دارد و در این خصوص برنامه ریزی شود و تمام دستگاه‌های عضو شورای مهارت استان باید توجه ویژه به مهارت آموزی جوانان به ویژه از زمان دانش‌آموزی داشته باشند.

عسکری بر شناسایی درست امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه کارآفرینی تاکید کرد و یادآور شد: هرچه با مهارت آموزی در جامعه توجه شود به همان میزان به توسعه اشتغال کمک خواهد شد و مهارت‌ها و آموزش‌های افراد باید با ظرفیت و داشته های استان همخوانی داشته باشد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: لازم است تا به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها برویم تا از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای به میزان لازم بهره‌گیری شود و مهارت‌های شغلی متناسب با نیازمندی استان توسعه پیدا کند.

عسکری ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد: از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده شود.

وی بر اهمیت مهارت افزایی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: برنامه های لازم برای مهارت افزایی دانشجویان نیز در دستور کار متولیان نظام آموزش قرار گیرد.

عسکری خاطرنشان کرد: برای توسعه اقتصادی استان نیازمند تلاش بیشتر در حوزه آموزش‌های مهارتی هستیم و امیدواریم در این زمینه جز استان‌های پیشتاز باشیم و جوانان نیز باید در کنار تحصیلات به دنبال مهارت آموزی و حرفه آموزی باشند.

به گزارش تسنیم، همچنین اعضای جلسه برای اجرای برنامه‌ها و گرامی‌داشت هفته ملی مهارت پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1417876

مهمترین اخبار ایران و جهان: