نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:11

تأکیددولت ایران برتوسعه روابط با آذربایجان با استفاده از ظرفیت‌ها

آستارا- وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت ایران بر توسعه روابط با جمهوری آذربایجان و استفاده از ظرفیت‌های بین دو کشور تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در شهرستان مرزی آستارا از مواضع بسیار خوب رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در وین قدردانی کرد و آن را نقطه روشنی برای توسعه روابط و سرآغاز روابط جدید بین ۲ کشور عنوان کرد.

بذرپاش به تمایل حضور رئیس جمهور ایران در این جلسه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام مانده بین دو کشور و بهره مندی از این پروژه‌ها تاکید داشتند.

وی با اشاره به توافقات بین المللی خوب ما به ویژه با کشور روسیه اظهار کرد: پروژه‌هایی در دستور کار است و طرح‌هایی نیز امروز در این نشست در دستور کار قرار می‌گیرد که از پروژه‌های راهبردی و مهم برای ۲ کشور به شمار می‌روند.

بذرپاش به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید فرصت‌های مناسبی برای توسعه روابط فراهم کرد.

وی به ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان اشاره و تصریح کرد: دولت ایران بر توسعه روابط و استفاده از ظرفیت‌های بین دو کشور تاکید دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366532

مهمترین اخبار ایران و جهان: