نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:44

فارس من| آقای وزیر برای کلاس‌های درس بدون معلم فکری کرده‌اید؟

سال‌های گذشته برخی از مدارس بدون معلم فعالیت خود راشروع می کردند و حتی تا آبان هم این روند طول می‌کشید. با توجه به اینکه تا آغاز سال تحصیلی فرصت زیادی باقی نمانده است، این سؤال مطرح می شود که آیا وزیر آموزش و پرورش برای کلاس‌های درس بدون معلم فکری کرده است؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مشکل کمبود معلم، از جمله چالش‌هایی است که هر ساله دستگاه تعلیم و تربیت با آن مواجه است؛ به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس، خریدخدمات، معلمان بازنشسته و حق‌التدریس معلمان رسمی از جمله راه‌هایی است که آموزش و پرورش عمدتا در پیش می‌گیرد.

یکی دیگر از راه‌ها، آزمون استخدامی است که امسال دستگاه تعلیم و تربیت، دو آزمون استخدامی شامل آزمون استخدام آموزگار و آزمون استخدام دبیر برگزار کرده است.

اما به نظر می‌رسد که به رغم برگزاری این آزمون‌ها، همچنان کمبود معلم وجود دارد؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امسال کمبود معلم داریم؟»، گفت: ان‌شاءالله تدبیر می‌کنیم؛ البته هرسال تدبیر کردیم و امسال هم تدبیر می‌کنیم.           

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «فکری برای کلاس‌های بدون معلم کنید» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

یکی از امضاکنندگان این پویش به خبرنگار فارس گفت: اول مهر که می‌شود برخی مدارس بدون معلم هستند و حتی تا آبان هم این روند طول می‌کشد. واقعا وزیر آموزش و پرورش برای کلاس‌های بدون معلم فکری کرده است؟

وی ادامه داد: سؤال اینجاست که چرا به رغم اینکه انقدر نیروی کار بیکار و علاقه‌مند به شغل معلمی وجود دارد و مدارس بدون معلم می‌مانند، از این نیروهای علاقه‌مند استفاده نمی‌شود.

این فرد که کارشناسی ارشد مشاوره دارد، افزود: ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش شاید نسبت به سایر دستگاه‌ها زیاد باشد اما نسبت به کمبود معلم در آموزش و پرورش کم است.

وی تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به جای آنکه هر سال نیروی حق‌التدریس و خرید خدمات بگیرد و بعد از چند سال هم آنها را به‌کارگیری نکند، از روش استخدام رسمی استفاده کند. با جذب نیروی کافی، پرونده کمبود نیروی انسانی را ببندد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436976

مهمترین اخبار ایران و جهان: