نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 23:25

۲۱۱ نفر برای انتخابات مجلس از استان سمنان ثبت نام کردند

سمنان- رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: مجموع کسانی که داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه استان هستند، به ۲۱۱ نفر رسید.

احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۲۱۱ نفر برای نامزدی چهار کرسی مجلس شورای اسلامی از استان سمنان پیش ثبت نام خود را انجام دادند، ابراز کرد: برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه ۵۸ نفر نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی و ۴۱ نفر نیز برای حوزه انتخابیه دامغان نام نویسی کردند، افزود: ۴۱ نفر نیز برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نام نویسی کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۲۰ نفر معادل حدوداً ۱۰ درصد از کسانی که نام نویسی کردند، خانم هستند و ۱۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد آقا، تاکید کرد: امروز جمعه تا ساعت ۱۸ شاهد ثبت نام ۳۲ نفر در این چهار حوزه انتخابیه بودیم.

ریواده با بیان اینکه ۲۱ نفر از کسانی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان نام نویسی کردند دارای مدرک لیسانس و پایین‌تر هستند، گفت: ۱۴۸ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۳۳ نفر دکتری و ۹ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

وی با بیان اینکه رنج سنی ثبت نام کننده نیز ۳۰ تا ۳۵ سال ۳۰ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۶ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۲۸ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۲۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۲۲ نفر و ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۳ نفر همچنین ۶۶ تا ۷۰ سال چهار نفر هستند، گفت: بیش از ۷۰ سال کسی نام نویسی نکرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۷۵ نفر دارای سوابق ایثارگری هستند.‌

گفتنی است حداقل سن نام نویسی ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال است همچنین حداقل مدرک برای نام نویسی در انتخابات فوق لیسانس ذکر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437376

مهمترین اخبار ایران و جهان: