نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:54

روسیه و بلاروس مراکز آموزش نظامی مشترک تأسیس می‌کنند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد برای آموزش نیروهای نظامی در رده‌های مختلف، این کشور همراه با بلاروس مراکز نظامی مشترک تأسیس می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکسی پولیچوک»، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در وزارت خارجه روسیه از ایجاد مراکز نظامی مشترک این کشور و بلاروس خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: در حال حاضر روند تصویب توافقنامه روسیه و بلاروس درباره ایجاد مراکز آموزش نظامی برای نیروهای نظامی رده‌های مختلف در جریان است.

به گفته پولیچوک، طرف بلاروسی ایجاد این مراکز آموزشی را اوایل ماه جولای تصویب کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها بر روابط ویژه روسیه و بلاروس تاکید کرده و گفته است که مینسک شریک راهبردی و نزدیکترین متحد مسکو است.

دو کشور همچنین در حال کار بر روی ۲۸ برنامه اتحادیه دولتی هستند، به ویژه با هدف هماهنگ کردن سیاست‌های کلان اقتصادی و یکپارچه سازی سیستم‌های پرداخت. طرفین همچنین بر ایجاد بازارهای واحد گاز، نفت و انرژی توافق کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو هفته پیش برای دیدار با پوتین وارد روسیه شد. پوتین و لوکاشنکو به طور منظم در ارتباط هستند. این ششمین دیدار آنها در سال جاری میلادی خواهد بود. پنج دیدار اول نیز مانند دیدار پیش رو در روسیه برگزار شده است. رهبران دو کشور به تازگی نیز در مورد توسعه روابط اقتصادی، استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس و وضعیت بین‌المللی گفتگو کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419132

مهمترین اخبار ایران و جهان: