نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 21:22

برگزاری پویش عکاسی «حاشیه‌نگاری عاشورایی» در زنجان

زنجان-معاون فرهنگی حوزه هنری استان زنجان گفت: در پویش عکاسی «حاشیه‌نگاری عاشورایی» سعی در نشان دادن وقایعی از مراسم‌ ماه محرم امسال داریم که تاکنون چندان دیده نشده‌ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خدایی روز چهارشنبه درباره برگزاری پویش عکاسی حاشیه‌نگاری عاشورایی «حماسه عزا» توسط حوزه هنری در زنجان، اظهار کرد: پویش عکاسی «حاشیه‌نگاری عاشورایی» با عنوان «حماسه عزا» با هدف نشان دادن وقایع حاشیه‌ای دسته حسینیه اعظم زنجان و دیگر آیین‌های عاشورایی و مذهبی در زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیاری از صحنه‌ها، فعالیت‌ها، وقایع و احساسات مردم معمولا از قاب رسانه‌های عمومی دیده نمی‌شود و همواره یک نمای عمومی از دسته حسینیه یا سایر برنامه‌های مذهبی داریم و حاشیه مراسم همانند پخش نذورات، فعالیت خادمان، عرض ارادت و احساسات مردمی دیده نمی‌شود به همین دلیل با برگزاری پویش حاشیه‌نگاری عاشورایی حماسه عزا سعی در نشان دادن مسائلی که دیده نمی‌شود، داریم.

خدایی تصریح کرد: حاشیه‌نگاری دسته عزاداری حسینیه اعظم، برپایی خیمه کودکان در محلات، برگزاری روضه‌های خانگی، احسان و نیکوکاری، نذورات، پیرغلامان، آیین‌های بومی و ... موضوعاتی هستند که علاقه‌مندان به شرکت در پویش می‌توانند در این موضوعات آثار خود را شرکت دهند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه عکس‌ها باید در سطح استان زنجان و عزاداری‌ها و آیین‌های بومی باشد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش می‌توانند ده قطعه عکس شماره‌گذاری شده به همراه اطلاعات شخصی خود ( نام و نام خانوادگی، تلفن ثابت و همراه و نشانی پستی) و موقعیت مکانی عکس در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۳۱۸۱۹۷۶۷ ارسال کنند. همچنین مهلت ارسال آثار به پویش تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406876

مهمترین اخبار ایران و جهان: