نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 17:22

پیشرفت فضای کتابخانه‌ای و گسترش فرهنگ مطالعه در بسطام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با تلاش و همدلی مسؤولان و کمک خیران در آینده نزدیک شاهد پیشرفت فضای کتابخانه‌ای و گسترش فرهنگ مطالعه در بخش بسطام خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، جلسه انجمن بخش بسطام عصر امروز با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، حسن گرزین، بخشدار بخش مرکزی، سعید دربانیان، شهردار مجن، سیدجلال‌الدین میراحمدی، شهردار بسطام، محمد عرب نجفی، شهردار کلاته‌خیج، عمار امیری، دهیار روستای گنده پلو، کمیل رستمی، دهیار روستای ابرسج، هادی یوسفی، دهیار روستای گلستان و محمد حسین پور، رئیس شورای اسلامی روستای ابرسج در بخشداری این بخش برگزار شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه اگر در بهره‌وری و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی سرعت‌بخشی بیش از پیش را هدف‌گذاری کنیم، قطعاً جامعه‌ای با ارتقای آگاهی بیشتر و کمترین چالش را می‌سازیم.

طاهریان ضمن بیان اینکه بسطام سابقه تاریخی کهن دارد و منطقه‌ای عالم‌پرور است و مردم اهل علم‌آموزی در آن زندگی می‌کنند، گفت: با تلاش و همدلی مسؤولان و کمک خیران در آینده نزدیک شاهد پیشرفت فضای کتابخانه‌ای و گسترش فرهنگ مطالعه در این بخش از استان سمنان خواهیم بود.

وی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان را پاتوق فرهنگی و اجتماعی نسل جوان معرفی کرد و نتیجه آن را ظهور جامعه‌ای با ارتقای آگاهی مضاعف دانست.

هنوز با نقطه مطلوب کتاب‌خوانی فاصله‌ داریم

حسن گرزین، بخشدار بسطام نیز در این نشست گفت: با نقطه مطلوب کتاب‌خوانی هنوز فاصله‌ داریم و باید برای توسعه کتابخانه‌ای منطقه توان و انرژی بیشتری گذاشته شود.

وی افزود: با توجه به دسترسی سریع و آسان نسل جدید جوان و نوجوان به داده‌ها در فضای مجازی و اینترنت، نیاز مخاطب و تأمین منابع مطالعاتی مورد تقاضای آنان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

بخشدار بسطام، به‌روزرسانی منابع مطالعاتی، تنوع و سطح کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی و همچنین پراکندگی و وسعت جغرافیایی این بخش و روستاهای با جمعیت کم استفاده از کتابخانه سیار یک نیاز اساسی و خواسته اصلی مردم منطقه به شمار می‌رود.

سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم گفت: بخش بسطام شاهرود در جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی که در سال گذشته برگزار شده است، توانسته رتبه برتر کشور را از آن خود کند.

موسوی اضافه کرد: با هماهنگی شهردار مجن تمامی کارکنان این شهرداری عضو کتابخانه عمومی شیخ مفید این شهر شدند.

بخش بسطام با ۳۰ روستا و سه شهر کلاته خیج، مجن و بسطام پنج باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی به علاقه‌مندان این حوزه خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200676

مهمترین اخبار ایران و جهان: