نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 08:38

چه کسانی روزانه ۱۲ هزار تماس اورژانسی را پاسخ می دهند + فیلم

سازمان اورژانس کشور، یکی از دستگاه های خدمت رسان در حوزه سلامت است که با تلاش شبانه روزی اپراتورها و تکنسین های فوریت های پزشکی، خدمات ارزنده ای به هموطنان ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیروهای سازمان اورژانس کشور در خط مقدم رسیدگی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف قرار دارند.

وقتی با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرید، صدایی از آن طرف خط علت تماس شما را جویا می‌شود.

شما هراسان و مضطرب هستی، اما او از شما می‌خواهد که در کمال آرامش، توضیح بدهید که مشکل بیمار شما چیست و باید تا رسیدن نیروهای اورژانس، چگونه بر ترس و اضطراب خودت غلبه کنید.

بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار تماس با ۱۱۵ ثبت می‌شود. البته ناگفته نماند که برخی از این تماس‌ها، شامل مزاحمت‌های تلفنی است.

در عین حال، درصد زیادی از ۱۲ هزار تماس روزانه با اورژانس ۱۱۵، درخواست هموطنان برای نجات جان بیمار یا مصدوم است. افرادی که اگر به موقع به مرکز درمانی منتقل نشوند، احتمال دارد جان خود را از دست بدهند.

از همین رو، اپراتورهای اورژانس ۱۱۵، شغل پراسترسی دارند. زیرا، علاوه بر اینکه باید خودشان آرام باشند؛ می‌بایست این آرامش را به تماس گیرنده منتقل کنند.

یک صدای لرزان و وحشت زده که درخواست کمک دارد. مادر، پدر، همسر، برادر، خواهر یا همسایه شما بدحال شده و یا اینکه تصادف کرده اید و یکی از سرنشینان خودرو یا عابر پیاده مصدوم شده اند؛ بالاخره مجبور شده اید با ۱۱۵ تماس بگیرد و طلب کمک کنید.

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی یا همان اپراتورهای اورژانس ۱۱۵، بدون درنگ از شما اطلاعاتی راجع به بیمار یا مصدوم می‌خواهند و بالافاصله نیروهای اورژانس از نزدیک ترین مرکز به راه می‌افتند و بیمار شما با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232332

مهمترین اخبار ایران و جهان: