نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 23:52

دستاوردهای نظام اسلامی مرهون نگاه الهی امام و رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون نگاه الهی امام خمینی (ره) دانست و گفت: اتفاقات بزرگی که در طول تاریخ انقلاب به نفع نظام اسلامی رقم خورده است، از نگاه الهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امشب در جلسه شورای اداری استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار کرد: امیدواریم در مسیر حرکت در راه شهدای انقلاب اسلامی که به تمدن اسلامی منجر می‌شود، محکم و استوار گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: در کنار غم از دست دادن وجود نورانی امام راحل (ره)، باید شکرگزار معرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جامعه مسلمین باشیم.

مطیعی با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرمودند «اِتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ ینْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ»؛ از روشن‌بینی مؤمن بپرهیزید، زیرا او با نور خداوند می‌نگرد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مصادیق اتم این روایت هستند.

مطیعی با بیان اینکه «وحی» دارای ۲ وجه علمی و عملی است، گفت: وحی علمی مخصوص انبیا و ائمه معصومان (س) است که اکتساب در آن راهی ندارد و جایگاه ویژه‌ای محسوب می‌شود؛ اما وحی عملی برای انسان‌های عادی که بنده حقیقی خداوند باشند نیز دست‌یافتنی و قابل حصول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه «قصص» اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «ما به مادر موسی (ع) وحی [الهام] کردیم»، که این موضوع نشان می‌دهد وحی عملی در مورد همه مؤمنان دست‌یافتنی است.

مطیعی با بیان اینکه سلمان، ابوذر و مقداد نشان دادند مسیر تعالی و کمال باز است، گفت: اگر ما نیز سرگرم امور دنیوی و انحرافی نشویم، می‌توانیم به عالی‌ترین مقامات رشد و کمال دست یابیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری سوگندهای یازده‌گانه خداوند در سوره «شمس» تصریح کرد: خداوند متعال در آیه هشت سوره مبارکه شمس می‌فرماید «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا»؛ انسان قابلیت دستیابی به آن مقام را دارد که [انجام] بدی و خوبی به او الهام شود.

مطیعی با بیان اینکه هرکس تقوا پیشه کند، خداوند راه برون‌رفت از بن‌بست‌ها را برای او باز می‌کند، گفت: معرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جامعه مسلمین یک امداد الهی بود که توجه همگان را به خود جلب کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، پیروزی انقلاب اسلامی را محصول نگاه الهی امام خمینی (ره) دانست و افزود: اتفاقات بزرگی که در طول تاریخ انقلاب به نفع نظام اسلامی رقم خورده است، از نگاه الهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشأت می‌گیرد.

مطیعی با اشاره به آغاز اعزام حجاج بیت‌الله به سرزمین وحی اظهار کرد: بنا بر روایات هر کس به طواف خانه خدا برود، هزار حسنه برای او نوشته و هزار گناه از او محو می‌شود و به هزار درجه دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم توفیقی الهی و بی‌نظیر است، گفت: امیدواریم همه ما از فرصت خدمت به بندگان خدا حداکثر استفاده را ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با طلب حلالیت از مردم و مسؤولان استان در آستانه سفر به سرزمین وحی، توفیق همگان در رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم را از خداوند متعال مسألت کرد.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266876

مهمترین اخبار ایران و جهان: