نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:02

۶۲۰ میلیارد ریال مطالبات چغندرکاران میامی پرداخت شد

میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه مطالبات چغندرکاران این شهرستان از فروش محصولات خود ۷۲۰ میلیارد ریال بود، گفت: ۶۲۰ میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.

علیرضا آشوری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه میزان مجموع مطالبات چغندرکاران شهرستان میامی ۷۲۰ میلیارد ریال است، تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به خصوص رایزنی با کارخانه قند شاهرود، ۶۲۰ میلیارد ریال از این مطالبات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبات چغندرکاران میامی باقی مانده است، افزود: پیگیر پرداخت مابقی مطالبات این قشر هستیم.

فرماندار میامی همچنین بیان کرد: برای پیگیری جلسه‌ای در ماه مبارک رمضان با مدیر عامل وقت کارخانه و نمایندگان کشاورزان و بهره برداران کشاورزی و مدیر جهاد کشاورزی میامی برگزار و همچنین پیگیری‌هایی نیز از مرکز استان و نماینده شاهرود و میامی در مجلس هم صورت پذیرفته تا بتوانیم شاهد تصفیه مطالبات چغندرکاران میامی را به صورت کامل باشیم اما تزلزل در کارخانه قند تاکنون سبب شده تا بخشی از مطالبات باقی بماند.

آشوری همچنین با بیان اینکه پنج مرکز خرید گندم تضمینی در این شهرستان وجود دارد، گفت: این مراکز در فرومد، نردین، شهر رضوان، هونستان و شهر میامی استقرار و آماده خرید تضمینی گندم کشاورزان این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ تن گندم از سوی کشاورزان شهرستان میامی تحویل انبارها داده شده است، گفت: روند خرید تضمینی به تازگی شروع شده و در دست اجرا است.

فرماندار میامی همچنین گفت: دو مرکز جمع آوری دانه‌های روغنی نیز در طرح خرید تضمینی در بخش کالپوش و شهر میامی استقرار یافته تا کنون ۳۶۰ تن محصول نیز توسط کشاورزان به این مراکز تحویل داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271376

مهمترین اخبار ایران و جهان: