نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 22:47

دشمن شناسی و دشمن ستیزی رسالت امروز مسئولین است

ساوه- معاون طرح ریزی و راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت:با دشمن شناسی و دشمن ستیزی مردم بویژه نسل امروز را از فضای غبارآلود نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فرج الله مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالروز آزاد سازی خرمشهر که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، گفت: دشمن از همان لحظه شکل گیری انقلاب اسلامی با ابزارهای مختلف سعی در متوقف کردن این انقلاب داشت اما با امدادهای الهی و رهبری امام راحل انقلاب اسلامی به هدف خود که ایجاد تمدن نوین اسلام‌بود توانست نقشه‌های دشمن نقش بر آب کند.

وی افزود: زمانی که دشمن نتوانست انقلاب اسلامی را متوقف کند بخشی از اراضی کشور (خرمشهر) را تصرف کرد و جنگ هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت و در این راستا سلسله عملیاتی مثل فتح المبین، بیت المقدس و ثامن الائمه شکل گرفت و فتح خرمشهر منشأ عزت، عظمت و بالندگی مردم ایران و هوشمندی آنان برابر توطئه‌ها و نقشه‌های جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی به دو دیدگاه در خصوص کارکرد انقلاب اسلامی از سوی برخی نظریه پردازان اشاره کرد و افزود: یک عده کارکرد انقلاب را عبور از استبداد به سمت دموکراسی می‌دانستند و پس از تحقق این مأموریت معتقدند که انقلاب با این دیدگاه کارکرد خود را از دست می‌دهد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دیدگاه دیگر، ایجاد مدرنیته اسلامی است یعنی ظواهر اسلام را در جامعه پیاده کرده و نظام اسلامی را در چارچوب ساختارهای جهانی پیاده سازی کرد. اما دیدگاه اصیلی که برگرفته از نظریه امام راحل بود، کارکرد انقلاب اسلامی با ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور خورشید اسلام و منجی عالم بشریت است و رهبر انقلاب نیز ۵ گام را در این مسیر تبیین کرده اند که گام اول، ایجاد انقلاب، گام دوم، ایجاد نظام اسلامی، گام سوم، ایجاد دولت اسلامی، گام چهارم، ایجاد جامعه اسلامی و در نهایت، ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان گام پنجم است.

سردار مرادی افزود: جشن گرفتن عملیات اقدامی بسیار ارزشمند است و رزمندگان در آن مقطع با ایمان و اخلاص نقش خود را ایفا کردند اما امروز وظیفه ما با توجه به تغییر چهره دادن دشمن و بهره گیری از ابزارهای مختلف از نوع اقتصادی، سیاسی، نظامی و نشانه گرفتن معیشت مردم جنگ ترکیبی و شناختی بکار گرفته که به اهداف شوم خود دست یابد.

وی ادامه داد: بنابراین هدف دشمن تغییر نکرده اما ابزارها و عمل دشمن تغییر کرده وظیفه ماچه بسا فراتر و دشوار تر از دوران ۸ سال دفاع مقدس است، امروز فضای مجاری جولانگاه و تیری از سوی دشمن است که رهاشده است لازمه سلامت ما در فضای مجازی بصیرت است و باید توطئه‌ها و اهداف دشمن را بشناسیم.

مرادی با اشاره به اهداف شوم دشمن گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دو قطبی سازی مردم است و در تلاش است که حساسیت مردم نسبت به ارزشهای اسلامی را از بین ببرد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیز بر حجاب تمرکز کرده است و از آن به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است و کسی که نسبت به مسئله حجاب بی توجه باشد در میدان دشمن نقش آفرینی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فضای مجازی قتلگاه جوانان است همه مسئول هستیم در این فضای غبار آلود نقش آفرینی کنیم و با دشمن شناسی و دشمن ستیزی مردم بویژه نسل امروز را از فضای غبار الود نجات دهیم.

سردار مرادی در پایان گفت: امروز مسؤلین باید متناسب با جایگاهی که دارند به عنوان سرباز ولایت بصورت جهادی عمل کنند و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236532

مهمترین اخبار ایران و جهان: