نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 18:16

فراخوان طراحی «شیله عربی» در منطقه آزاد اروند

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد «سالروز آزادسازی خرمشهر» فراخوان طراحی حجاب عربی (شیله) برای بانوان خلاق منطقه آزاد اروند، منتشر شد.

حجت‌الاسلام «عادل فریحی» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مقارن با فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و همزمانی آن با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و پاسداشت مقام دختر، فراخوان طراحی حجاب عربی(شیله) در راستای ایده‌پردازی بانوان خلاق منطقه آزاد اروند، منتشر شد.

وی افزود: در این فراخوان، بانوان اروندنشین پس از ثبت نام، از دبیرخانه این جشنواره (پارچه شیله) مورد نیاز را تهیه و با هنر دستان خود تزئین خواهند کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطفه آزاد اروند، تصریح کرد: روز یازدهم خردادماه جاری نمایشگاهی در مسجد تاریخی رنگونی‌ها (آبادان) ایجاد و آثار بانوان اروندنشین در معرض داوری قرار خواهد گرفت.

فریحی یادآور شد: در پایان این جشنواره، به هفت اثر برتر جوایز نقدی ۱۰ میلیون ریالی پرداخت خواهد شد هدف از اجرای این طرح، احیای هویت حجاب بوم ‌منطقه (شیله عربی) است تا نسل جدید با آداب و سنن ماندگار این خطه، آشنا شوند.

فریحی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای دریافت (شیله) مورد نیاز، با دبیرخانه این جشنواره به شماره تماس ۰۹۱۶۹۳۰۰۷۲۵ و ۰۹۲۱۷۱۹۱۲۴۰ تماس حاصل فرمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231076

مهمترین اخبار ایران و جهان: