نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 19:00

علمای اهل سنت سیبل تهدیدات ضدانقلاب هستند

امام جمعه کامیاران گفت: علمای اهل سنت مورد هجمه سلطنت‌طلب و غیرسلطنت طلب هستند و با وجود اینکه همواره سیبل تهدیدات گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند اما سنگر خدمت را رها نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیدمجسن حسینی عصر امروز در نشست صمیمی دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با ائمه شاخص استان و جامعه مدرسین کردستان در سنندج اظهار کرد:داغ ترور ماموستا شیخ‌الاسلام به دست تکفیری‌ها داغ بزرگی است که برای همیشه بر قلب مردم کردستان باقی می‌ماند و فراموش نخواهد شد.

وی گفت: کاری که علمای دینی در سطح مساجد شهرها و روستاها در زمینه روشنگری و بصیرت‌افزایی انجام می‌دهند کار بزرگی است که متاسفانه از آنها پشتیبانی نمی‌شود.

وی از توجه نماینده ولی فقیه در کردستان به علمای دین و دیدارهای چهره به چهره وی تقدیر کرد و افزود: علمای اهل سنت مورد هجمه سلطنت‌طلب و غیرسلطنت طلب هستند و همواره سیبل تهدیدات گروهک‌های ضدانقلاب بوده ولی سنگر خدمت را رها نکرده‌اند.

ماموستا حسینی گفت: علمای اهل سنت در کردستان برای پول کار نمی‌کنند، امروز به اندازه‌ای علیه مسجد و جامعه روحانیون تبلیغ شده که کار در این سنگر سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مذهب امام شافعی در خطر است هر چند انقلاب اسلامی نقش مهمی در حفظ و مانایی این مذهب داشته است.

امام جمعه کامیاران اضافه کرد: حمایت از پیروان این مذهب به ویژه جامعه روحانیون و ماموستاها صورت نگیرد بیم لطمه زدن جدی به این مذهب وجود دارد.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان هم در این جلسه اظهار کرد: وضعیت معیشتی روحانیون در استان کردستان بغرنج و نیاز به توجه جدی دارد.

وی افزود: دست دفاتر امامان جمهع که امروز محل مراجعه مردم است خالی است و باید بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرند.

ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان هم در این جلسه اظهار کرد: جایگاه امامان جمعه یک جایگاه انتصابی و همسو کننده مردم با نظام هستند.

وی افزود: ارتقای جایگاه امامان جمعه ضروری است و باید در این راستا شورای اهل سنت تمام توان خود را بکار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اغتشاشات و ناآرامی‌ها عیار خیلی‌ها مشخص شد جامعه روحانیون ما با وجود تمام مشکلات تمام توان خود را در مسیر ایجاد آرامش بکار گرفتند.

ماموستا محمدی گفت: علمای کردستان در کنار دعوت مردم به آرامش مطالبات به حق آنها را از مسئولان پیگیری می‌کردند و همین رویه موجب شد با هجمه گسترده تهیدات و تخریب دشمنان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی ماموستایان و روحانیون یک بار برای همیشه باید رفع شود، تصریح کرد: مشکلات معیشتی، مسکن و رفاهی روحانیون کردستان ضروری است و دبیرخانه باید به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160476

مهمترین اخبار ایران و جهان: