نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 17:49

غرب سعی در کشاندن روسیه و بلاروس به جنگ جهانی سوم را دارد

رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد که عوامل مخرب غرب سعی در تحریف تاریخ برای سرپوش بر جنایات خود دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس جمهور بلاروس معتقد است روسیه و کشورش باید در برابر حقه‌هایی که می‌تواند آنها را به سوی جنگ جهانی سوم سوق دهد، هوشیار باشند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار سنت‌پترزبورگ اعلام کرد که بلاروس و روسیه می توانند با هم در برابر هر گونه مکر نازی‌های امروزی یا دیگر نیروهای مخرب، که قصد کشاندن آنها به سناریوی جنگ جهانی سوم از کانال درگیری در اوکراین را دارند، ایستادگی کنند.

لوکاشنکو خطاب به الکساندر بگلوف تاکید کرد: شاهد هستیم که نیروهای نازی، فاشیست و دیگر عوامل مخرب سعی در بازنویسی تاریخ دارند، آنها می‌خواهند مشارکت مشترک ما در پیروزی بزرگ را انکار کنند و اقدامات جنایتکارانه خود را چه در آن زمان و چه امروز توجیه کنند.

رئیس‌جمهور بلاروس ادامه داد که به یک موضوع باور دارد و آن این است که آنها در آن زمان نتوانستند روسیه و بلاروس را نابود کنند و اکنون نیز در این کار موفق نخواهند شد.

پیش از این، رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: کشورهای غربی تمام معاهدات، توافقنامه‌ها و بیانیه ای ما را زیر پا گذاشته اند. رئیس‌جمهور بلاروس در عین حال افزود که مینسک و مسکو باید با همکاری با هم در جهت تصویب معاهده جدیدی که برمبنای آن امنیت کامل بلاروس تضمین شود، اقدام کنند.

لوکاشنکو تاکید کرد که بلاروس و روسیه در حال انجام مذاکره هستند تا در صورت حمله به بلاروس، روسیه از این کشور به عنوان سرزمین خود دفاع کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162176

مهمترین اخبار ایران و جهان: