نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 23:30

معلمان دغدغه سعادت دانش آموزان را داشته باشند

رامسر- امام جمعه رامسر بابیان این که معلمی کار انبیای الهی است، گفت: معلمان باید دغدغه سعادت فرزندان و دانش آموزان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود علیخانی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از مدیران و معلمان نمونه رامسر که در کانون فرهنگی تربیتی امین کتالم برگزار شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب دشمن با شناخت دقیق به سراغ شهید مطهری رفت و این مقام عالی علمی را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و معلمان در خاموش کردن فتنه و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نقش بزرگی داشتند، افزود: دشمن قصد این داشت دانش آموزان را با انحراف به خیابان‌ها بیاورد و معلمان با دغدغه‌هایی که دارند برای حفظ ایران قوی دانش آموزان را حفظ کردند.

وی با تقدیر از اقدامات شاخص و زیر بنایی آموزش و پرورش رامسر تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش رویکرد خوبی دارد و کارهای خوبی انجام شده است.

امام جمعه رامسر با تاکید بر اینکه مدرس بودن با معلم بودن تفاوت دارد و تعلیم و معلم بودن کار انبیای الهی است، گفت: خداوند همه اسماً و راز آفرینش را به انسان تعلیم داده است.

حجت الاسلام علیخانی با عنوان اینکه مقام معلم مقامی است که دشمن در آن طمع می‌کند، افزود: آموزش و پرورش با نسلی که تربیت کرده موفق بوده و معلم زمانی موفق است که تعلیم از عمق وجود، دغدغه کشور و سعادت فرزندان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه علم موهبتی است که باید معلم مانند شمع باشد تا نورافشانی کند و از وجودش بربیاید، خاطر نشان کرد: معلمان باید استعدادها را شکوفا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186976

مهمترین اخبار ایران و جهان: