نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 10:55

ساختار اقتصادی کشور نیازمند اصلاح اساسی است

کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساختار اقتصادی کشور نیازمند اصلاح اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمود محمدی عراقی بامداد سه‌شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) که در مسجد حضرت امیرالمؤمنین (ع) اسلام آبادغرب برگزار شد اظهار کرد: در روایات شب قدر را بهتر از هزار شب معرفی می‌کنند و در ماه رمضان هم شب‌های قدر بالاترین اهمیت را دارند که باید از این لحظات بهره ببریم.

وی افزود: یک انسان ممکن است که سال‌ها مرتکب گناه شود اما یک شبه تغییر کند و به مسیر درست بازگردد یا برعکس این قضیه هم ممکن است چه بسا در طول تاریخ افراد زیادی بودند که یار پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بودند اما در موقع لازم نتوانستند تصمیم درست بگیرند و یا حر بن یزید ریاحی که در آخرین لحظات به خود آمد و متحول شد و در چنین شب‌هایی زمان تحول است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در بین تمام ماه‌ها فقط نام ماه رمضان است که در قرآن آمده است و خداوند ماه رمضان را با عظمت نزول قرآن معرفی می‌کند و عظمت شب قدر به علت نازل شدن قرآن در آن شب است.

وی گفت: قرآن تدریجی و در طول ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد اما علامه طباطبایی می‌فرماید که فرق است میان انزال و تنزیل و قرآن به ۲ صورت تدریجی و دفعی نازل شده و نزول دفعی در قلب پیامبر اکرم (ص) است.

عراقی بیان کرد: آیه اول سوره قدر اشاره به نزول قرآن در شب قدر دارد و در آیه سوم می‌فرماید این شب برتر از هزار ماه است هزار ماه معادل هشتاد سال عمر متوسط یک انسان است یعنی شب قدر می‌تواند عمر انسان را متحول کند.

وی ادامه داد: طبق آیه بعدی تمام ملائک برای دیدن آن کسی که نور قرآن را دارد به زمین می آیند نور خدا همان حجت خداست و طبق این آیه زمین هرگز از حجت خدا خالی نیست و بنا به گفته بزرگان سوره قدر سوره ولایت است و شیعیان بر اساس اصل ولایت معتقدند امام زمان در شب قدر در کره زمین زندگی می‌کند نورانیت قرآن در دست او است و ولایت نقطه تمایز شیعه با باقی فرق است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد کشور اسلامی نیست اگر اسلامی بود نباید بین فقیر و غنی تا این حد فاصله باشد و اقتصاد بیمار است که یک عده ثروتشان افزایش می‌یابد و عده‌ای که فقیرند فقیر تر می‌شوند که ان شاالله مسؤلین قدم به قدم این اقتصاد بیمار غربی رانتی را به اقتصاد اسلامی تبدیل کننده و بانک‌ها اسلامی شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142532

مهمترین اخبار ایران و جهان: