نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 19:49

کارخانه سرم سازی در سنندج راه اندازی می شود

سنندج- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به زودی با تأسیس و راه اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول در صنعت داروسازی و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هومن قصری روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی استان در سنندج اظهار کرد: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نویدبخش آینده ای روشن در راستای ارتقای خدمات دارویی به هم استانی هاست.

وی افزود: به زودی با تأسیس و راه اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول در صنعت داروسازی استان و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

قصری با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای تأمین داروهای مورد نیاز در استان، اظهار کرد: با تلاش بازرسان حوزه مدیریت داروی این معاونت به همراه نمایندگان سازمان های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات در مدت سه روز از ۲۰۹ داروخانه بخش خصوصی با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی بیوتیک های اطفال بازدید و بازرسی به عمل آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده در حوزه مدیریت دارویی استان کاهش یا حذف شده است.

قصری با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به بیماران خاص، مزمن و صعب العلاج از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه‌ی سازمان غذا و داروی کشور از تاریخ ۱۶ آذرماه مجرای پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906932

مهمترین اخبار ایران و جهان: