نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 20:42

ضرورت رسیدگی به امور تربیتی دانش‌آموزان در مدارس و موسسات آموزشی

خرم‌آباد- استاندار لرستان بر ضرورت رسیدگی به امور تربیتی دانش‌آموزان در مدارس و موسسات آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان، اظهار داشت: آموزش و پرورش در خط مقدم تربیت فرزندان این مرز و بوم قرار دارد و پایه گذاری این رسالت مهم آمیخته با تعهد و مسئولیت پذیری است.

وی، اظهار کرد: آینده فرزندان کشور در گرو برداشتن موانع موجود بر سر راه ارتقا کمی و کیفی آموزش و پرورش است.

استاندار لرستان، ادامه داد: دولت سیزدهم در راستای برداشتن موانع موجود بر سر راه آموزش اقدامات مؤثری صورت داده و برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش و پیگیری مصوبات آن بخشی از این اقدامات محسوب می‌شود.

زیویار، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی فعال در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان، در راستای عمل به وظایف سازمانی و همگام با آموزش و پرورش اقدامات را با برنامه ریزی دقیق اجرایی کند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، افزود: یکی از رویکردهای اساسی این سند ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری است که پژوهش سراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه ها، نمایشگاه‌های تخصصی، مراکز کار و فناوری و اردوگاه‌های دانش آموزی بخشی از مهمترین بندهای دیده شده در این سند به شمار می‌رود.

استاندار لرستان، یادآور شد: زیرساخت‌های اولیه موجود در استان ظرفیت‌های خوبی برای کمک به آموزش و پرورش هستند که لازم است در این رابطه حمایت‌های لازم برای تکمیل آنها صورت پذیرد.

زیویار، اظهار داشت: با توجه به محدودیت در اعتبارات دولتی برای تکمیل این قبیل زیرساخت‌ها لازم است از سایر ظرفیت‌های نیز در این رابطه استفاده شود که در همین رابطه می‌توان به پیگیری اجرای مصوبات تأثیر گذار اشاره کرد.

وی، ادامه داد: اردوگاه آیت الله کمالوند یکی از همین زیرساخت‌ها در استان است که با توجه به تکمیل نبودن بخش‌های مختلف، از ظرفیت‌های آن استفاده کامل نشده است و می‌توان با کمک برای تکمیل آن، در جهت آموزش دانش آموزان بهره برد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به خلاءهای موجود در بحث تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: بسیار مهم است در مدارس از تمامی ظرفیت آموزشی و تربیتی استفاده شود که این مهم نیازمند عزمی ملی است.

زیویار، تصریح کرد: استفاده از نیروهای توانمند در حوزه تربیتی برای حضور در مدارس سراسر کشور به عنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی می‌تواند نقش مهمی در این رابطه ایفا کند.

وی، افزود: حمایت از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در شرایط کنونی پرداختن به این موضوع با توجه به حرفه آموزی دانش آموزان، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913232

مهمترین اخبار ایران و جهان: