نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 09:03

ماندگاری هوای سرد در گلستان/ دما به منفی ۷ درجه می رسد

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از ماندگار هوای سرد در استان تا پایان هفته خبرداد و گفت: صبح روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه کمینه دما افت کرده و به منفی هفت درجه سانتیگراد خواهد رسید.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته (دوشنبه) شاهد بارش باران و ریزش برف در نواحی کوهستانی گلستان هستیم و با توجه به کاهش دما، نواحی غربی و مرکزی استان هم برای ساعاتی بارش برف را تجربه کردند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه سرما تا پایان هفته در استان ماندگار است، گفت: این سامانه امروز (سه شنبه) آسمان استان را ترک کرده و تا پایان هفته جو آرام خواهد بود.

کمالی ادامه داد: طی این مدت کاهش دما را شاهد خواهیم بود و صبح روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه کمینه دما افت کرده و به منفی هفت درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید و بیشینه دما هم کمتر از ۱۰ درجه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به کاهش دما و وقوع پدیده یخبندان کشاورزان باید برای جلوگیری از آسیب به محصولات خود اقدام کنند، همچنین احتمال آسیب به تأسیسات آبی هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان عنوان کرد که اختلال در تردد جاده‌ای طی این مدت دور از انتظار نیست و مردم باید در مصرف گاز هم صرفه جویی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966876

مهمترین اخبار ایران و جهان: