نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 11:47

بیش از ۲ هزار معلم اردبیلی گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند

اردبیل- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار معلم اردبیلی در پایان طرح شهید همت گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده صبح سه‌شنبه در مراسم اختتامیه دوره آموزشی مربی-راهبران طرح شهید همت با بیان اینکه طرح شهید همت ذیل قرارگاه جهادی عدالت آموزشی تشکیل شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد وضعیت مطلوب در شاخص‌های ملی، مخصوصاً تکرار پایه در اول ابتدایی برگزار شد که ۲ هزار و ۹۲۶ نفر معلم اردبیلی در پایان طرح شهید همت گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند.

وی افزود: در طرح شهید همت هر مربی-راهبر با تحت پوشش قرار دادن حداکثر ۱۰ نفر از معلمان به موازات برنامه‌های استان در راستای توسعه عدالت آموزشی، عدالت رفتاری و به روزآوری اطلاعات معلمان حرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ورود نیروهای آموزشی از سیستمی خارج از دانشگاه فرهنگیان و کمرنگ شدن اثربخشی آموزش خاطرنشان کرد: با اجرای طرح شهید همت می‌توان مشکلات آموزشی را مرتفع کرده و گامی رو به جلو در راستای اهداف آموزشی برداشت.

خدابنده با بیان اینکه ارتقای دانش حرفه‌ای معلم جزو ضرورت‌های آموزش در مدارس است، افزود: با طرح شهید همت نوعی فرهنگ‌سازی و سوادآموزی اعم از معلم و دانش‌آموز خواهیم داشت که مسیر خود ارتقایی، آموزش و مشارکت، آموزش مهارت محور و تربیت هنجارمند دانش‌آموزان را هموارتر خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994432

مهمترین اخبار ایران و جهان: