نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 02:15

دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با رئیس دستگاه اطلاعات مصر

منابع خبری از دیدار زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه وی در سفر به قاهره با عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، منابع فلسطینی اعلام کردند که طرفین در این دیدار تازه ترین تحولات در فلسطین اشغالی بویژه اوضاع در قدس اشغالی و کرانه باختری مخصوصاً جنین را مورد بحث قرار دادند.

روابط دوجانبه و تلاش های مصر برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و راهکارهای بازیابی وحدت فلسطینی از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار اعلام شده است.

طرف مصری بر تداوم تلاش ها برای پشتیبانی از موضوع فلسطین در تمام سطوح تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره تداوم تماس ها و رایزنی پیرامون تمام موضوعات مرتبط با فلسطین و اوضاع کرانه باختری و قدس اشغالی به شکل ویژه توافق کردند.

لازم به ذکر است که منابع فلسطینی روز چهارشنبه گذشته از سفر قریب الوقوع زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به قاهره با دعوت مصر خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، منابع فلسطینی گفتند که دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به زودی و با دعوت مصر به منظور بررسی تحولات فلسطین به قاهره سفر خواهد کرد.

این منابع افزودند که زیاد النخاله به همراه شماری از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی به منظور دیدار و رایزنی با عباس کامل وزیر اطلاعات مصر به قاهره خواهد رفت.

به گفته این منابع، این سفر پیش از این برنامه ریزی شده بوده است و طی آن موضوعات سیاسی و اوضاع میدانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و علت آن تحولات اخیر فلسطین نیست.

گفتنی است در ماه ژانویه گذشته (نخستین ماه سال جدید میلادی) در مجموع ۳۵ فلسطینی در قدس و کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1019232

مهمترین اخبار ایران و جهان: