نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 16:27

شور انتخابات گیلان با ۲۴ هزار رأی اولی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری ویژه برنامه‌ها ویژه انتخابات خبر داد و گفت: ۲۴ هزار دانش آموز گیلانی در انتخابات پیش‌رو رأی اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شناسایی ۱۱ ملک مازاد در راستای مولدسازی املاک اظهار کرد: این املاک حدودا ۱۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری اولیه شده است. 

وی از برگزاری امتحانات نهایی دهم، یازدهم و دوازدهم در خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: در این آزمون ۶۳ هزار دانش آموز در آزمون شرکت می‌کنند که تصحیح اوراق کاملاً الکترونیکی خواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به گستردگی شبکه آموزش و پرورش افزود: نظام آموزش و پرورش استان گیلان اعم از کادر آموزشی و دانش آموزان قشر عظیمی از هموطنان‌مان را شامل می‌شوند و در همه عرصه‌ها نقش آفرین هستند. 

وی با اشاره به شمار رأی اولی‌ها در استان گیلان بیان کرد: ۲۴ هزار دانش آموز گیلانی در انتخابات پیش‌رو رأی اولی هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از برگزاری همایش‌های بصیرتی و سیاسی، پویش‌های دانش‌آموزی، برگزاری میزهای گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره و دیگر برنامه‌ها جهت افزایش مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات پیش‌رو خبر داد. 

رمضانی با اشاره به بخشی از دستاوردهای نظام آموزشی در گیلان گفت: سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی، تبدیل شدن فضاهای آموزشی به کارگاه‌های بهسازی و نوسازی تنها بخشی از دستاوردهای نظام در حوزه آموزش و پرورش است. 

وی با اشاره به اقدامات دولت کار و کرامت در حوزه احداث کلاس درس و فضای آموزشی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۷۵۶ فضای آموزشی با ۴۱ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه پیش از انقلاب ۶۰ درصد دانش آموزان پس از اتمام مقطع ابتدایی، بلاتکلیف بودند، افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد دانش آموزان پس از مقطع ابتدایی وارد مقطع تحصیلی بالاتر می‌شوند. 

رمضانی از راه‌اندازی مدارس محله محور در استان خبر داد و گفت: در رشت دو مدرسه محله محور در دست احداث هست که علاوه بر تحصیل، امکانات و فضاهای آموزشی آن مورد استفاده افراد محله نیز قرار می‌گیرد. 

وی یکی دیگر از افتخارات نظام آموزش و پرورش را راه‌اندازی رشته‌های مهارتی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان با فراگیری علوم و فنون مرتبط با این رشته‌ها مستقیما وارد چرخه کار می‌شوند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661732

مهمترین اخبار ایران و جهان: