نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 17:45

انجام ۵۲۰ کیلومتر عملیات آسفالتی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۲۰ کیلومتر در محورهای مواصلاتی، عملیات آسفالتی انجام‌شده است.

سید شهرام کهریزی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه عملیات آسفالتی شامل: ۲۷۸ کیلومتر در محورهای شریانی، ۱۲۷ کیلومتر در محورهای فرعی و ۱۱۵ کیلومتر در محورهای روستایی بوده که ۲۹۴ کیلومتر عملیات رگلاژی و ۲۲۶ کیلومتر رویه نهایی است.

 وی درباره تناژ آسفالت مصرفی افزود: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری ۵۷۸ هزار و ۴۲۹ تن آسفالت به‌صورت امانی و پیمانی مصرف‌شده که از این تناژ، ۵۶۳ هزار تن پیمانی و بیش از ۱۵ هزار تن امانی بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری ۵۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه روکش حفاظتی (اسلاری‌سیل)، ۴۳ کیلومتر لکه‌گیری آسفالتی صورت گرفته است.

وی درباره عملیات آسفالتی در محورهای روستایی ادامه داد: ساخت و آسفالت ۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۵۸ کیلومتر زیرسازی تا مرحله انجام پریمکت انجام‌شده است.

کهریزی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد: مؤثرترین شرایط برای حمل‌ونقل آرام و ایمن، داشتن یک‌رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و ازجمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

وی در پایان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی این اداره کل با هم‌وطنان است و می‌تواند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و... را به‌صورت شبانه‌روزی مطرح و پیگیری کنند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644976

مهمترین اخبار ایران و جهان: