نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 03:59

پرواز 7 ساعته توپولوف‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای ژاپن

روسیه درگیر با اوکراین، روز سه شنبه در نمایش قدرت به رقبا از پروازهواپیماهای راهبردی خود به همراه جنگنده‌های رهگیر بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲ فروند بمب‌افکن راهبردی روسی از نوع «توپولوف» بر فراز «دریای ژاپن» پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری«آناتولی» وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این پرواز آموزشی ۷ ساعته بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای ژاپن انجام شد.

روسیه حتی در زمان نبرد با اوکراین به انجام منظم پرواز بمب افکن‌های راهبردی به عنوان نمایش قدرت به همسایگان خود در خاور دور ادامه می‌دهد. روسیه چندی قبل نیز گشت‌زنی مشترک با چین بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۳۰» نیز در این ماموریت حضور داشتند و این پروازها بر اساس قوانین هوانوردی بین‌المللی انجام شد.

روسیه و ژاپن هنوز معاهده‌ای برای پایان دادن به خصومت‌های جنگ جهانی دوم منعقد نکرده‌اند. اختلاف ارضی قدیمی بین دو کشور شامل زنجیره‌ای از جزایر در اقیانوس آرام است که در ژاپن به عنوان «سرزمین‌های شمالی» و در روسیه به عنوان «کوریل جنوبی» شناخته می‌شوند.

روابط  روسیه و ژاپن از زمانی که روسیه ده‌ها هزار نیرو را در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین فرستاد، به شدت وخیم شده است. ژاپن به متحدان غربی خود در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه پیوسته است.

با تداوم جنگ روسیه با اوکراین و نیاز به تجهیز کی‌یف برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی روسیه، آمریکا اینک نیاز به سامانه‌های دفاع موشکی دارد به طوریکه واشنگتن دست به دامان متحدان خود برای دریافت مجدد این سامانه‌ها شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که خلبانان این کشور به طور منظم بر فراز آب‌های بی طرف قطب شمال، اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام و همچنین بر فراز دریای سیاه و بالتیک پرواز می کنند.

وزارت دفاع ژاپن هنوز واکنشی در این زمینه نشان نداده است. در مورد‌های مشابه قبلی، این کشور جنگنده‌های خود را برای رهگیری هواپیماهای روسی عازم منطقه می‌کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640432

مهمترین اخبار ایران و جهان: